onsdag den 30. januar 2013

X Factor analogien

Stäng nu kæften, hvor skal det pinligt meget udnyttes på den ikke-bæredygtige-og-lev-som-de-gamle-indianere-i-Sydamerika-gjorde-det-måde, at der er gratis internet her i bygningen.

Nå, jamen tillad mig at fortsætte, hvor jeg slap i går, da jeg slukkede computeren og begav mig ud i God Luft. Nu skulle man jo egentlig tro, at det ville være yderst begrænset, hvad man kan opleve på en 200 meters gåtur hen til det lokale (og selvfølgeligt kinesiske) supermarked. Men nej, min kære Watson. Man kan faktisk nå at opleve en del. Første dilemma omhandler, hvorvidt man overhovedet tør begive sig uden for husets fire vægge. Efter frem-og-tilbage-samtaler med mig selv, når jeg konklusionen, at det er jeg nødt til, fordi min mave trygler mig om det. Andet dilemma består i, om man skal dreje til højre eller venstre, hvor jeg af uforklarlige årsager vælger venstre. Ankommer til et supermarked med et lidet ophidsende sortiment. Gik til kassen med en pose uinspirerende granola-mix (læs: deforme cornflakes), mælk med en fedtprocent på fire gange dansk sødmælk, tørt brød og gouda-ost (læs: toastost). Går, yderst tilfreds med mine fænomenale og ualmindeligt eksotiske varer, til kassen. Hvor der sidder en kineser. Han scanner mine varer, jeg betaler. Det går så godt, så godt. Jeg prøver at tage en pose til at putte de nyindkøbte varer i, men det viser sig, at en sådan pose koster pesos. Jeg kan simpelthen ikke forstå, hvad manden siger, hvorfor jeg tilbyder ham 2 pesos. Det vil han ikke have. Man skulle mene, at en sådan sproglig problematik relativt nemt kunne løses, eksempelvis ved at skrive prisen ned. Nej igen, min kære Watson. Vi står og diskuterer på to forskellige sprog, da en mand med datter ankommer til køen, hvor manden tilbyder at betale for min pose, samt forsøger at få sin datter til at forklare mig beløbet på engelsk. Begge tiltag uden held. Herfor tager kinesisk købmand grøn og itureven pose og taper sammen til mig, så jeg ikke behøver at betale. Mig - dum turist? Ikke noget påfaldende...

Mødte på min vej både til supermarkedet og fra supermarkedet en masse argentinske, som min kusine udtrykker det, frådende hanhunde. Her vil jeg gerne knytte en kommentar til X Factor, et program der udover lidt-for-ærlige-og-"gud-forbyde-alt-der-ikke-er-revolutionerende"-Thomas-Blachmann består af en masse tosser, hvor samtlige af de tå-krummende deltagere altid er fra Randers. Hver. Evig. Eneste. Gang. Uden. Undtagelse. Et fællestræk ved alle tosserne er, at de INGEN selvkritik besidder. Nævner i flæng 8210, den rappende mormor, repræsentanten for Dansk Folkeparti, de indiske kvinder med deres geniale fortolkning af "The Carpenters", duehviskeren Dan uden stumt N og Asian Sensation. Denne manglende selvkritik praktiserer den argentinske mand på en lidt anden måde. Overfor blondiner. Hvis man er lyshåret, kan man således være sikker på at modtage såkaldte komplimenter, når man bevæger sig ned af en gade. Eller generelt bare, hvis man eksisterer og har sit hår med sig.
Med andre ord kunne jeg være malet som Harkelin i fjæset, ligne Fede Dorit fra "Terkel i knibe" og have en lige så forfærdelig og spejlblank udstråling som Malou Stella fra "De unge mødre", uden at det ville påvirke disse mænd. Succeskriteriet er tydeligvis lyst hår. Ikke så meget pjat. Bum. Håndterer det dog ikke just fantastisk. Faktisk mest noget med at kigge direkte ned i cementen og være utrolig bevidst om ikke at fjerne blikket herfra. Mener desuden ikke rigtig, at det kan være et kompliment, når det forløber cirka sådan her: "sikke et flot baghoved, lad mig fløjte af det!". Mmmmkay.

I dag har jeg været ude at spadsere. Efter en adapter. Til den nette sum af 6,50 danske kroner. Har ikke set prangende meget af byen, men det jeg har set er flot. Vildt flot. Og føler mig utrolig sikker. Begav mig ud på denne gåtur med en nordmand, som begik den katastrofale fejl at introducere mig for verdens bedste isbod. Uden sammenligning! Åh Jesus. Så ender det jo faktisk med, at jeg kommer til at ligne Fede Dorit fra "Terkel i knibe". Men jeg har jo stadig lyst hår, så det burde ikke ændre noget. Muhaha!

1 kommentar:

  1. Altså meget a'pro' Pro er der lige nu Kærlighedsfestival i Århus!! Du kan lære at skrive et kærlighedsbrev!

    SvarSlet