søndag den 10. februar 2013

Fri fra skole, nu har vi fri - og jeg er en hest og E.T.

Som de synger i "min søsters børn" (den gamle og eneste rigtige!): "Fri fra skole, nu har vi fri, for nu er skoleåret forbi". Skoleåret er godt nok ikke forbi. Men jeg har fri. I hele fire dage! Ah, hvilken salig lykkerus. Jeg skal først i skole igen på onsdag - og efter hele fem dages skolegang, er det voldsomt tiltrængt. Der er vel grænser for, hvad man som menneske kan holde til.

Efter planen skulle jeg og to piger til byen Mendoza, men planer er som bekendt til for at blive brudt. Navnlig i Sydamerika. Planen blev brudt fordi det var urimeligt dyrt at komme dertil og man er vel økonomisk bevidst og fra Jylland = ingen tur til Mendoza i denne omgang. I stedet for var vi i går ude at snuse til det argentinske natteliv, og endte af uforklarlige årsager på et elektronisk diskotek. Man skulle ikke tro, at R&B kunne transformeres til techno-ish-musik, men det kan det. Viser det sig. Musikken var, sjovt nok, ikke lige mig, men selskabet var fænomenalt godt. Men på grund af volumen af førnævnte elektroniske musik, kunne man ikke tale med førnævnte fænomenale selskab.
I dag har jeg været i bydelen, San Telmo. På shopping. Som jo i modsætning til at tage til Mendoza er meget i tråd med det jyske sparsommelighedsgen og meget økonomisk ansvarligt. Ambitionen gik egentlig også på at begive sig til Buenos Aires' Chinatown, idet der i dag er kinesisk nytår, men grundet mit noget anstrengte forhold til Kina og navnlig dets folkefærd samt det faktum, at 2013 ifølge kinesisk overbevisning er slangens år, følte jeg ikke, at jeg havde et overvældende stort behov for at udforske Chinatown. Ifølge Google er mit kinesiske stjernetegn en hest. Jeg er åbenbart en hest og er tilsyneladende rap i replikken, stiller høje forventninger til mig selv, besidder en slumrende udlængsel og har nemt ved at finde partnere - men svært ved at holde fast på dem. De skide kinesere - de aner jo tydeligvis ikke, hvad de snakker om.

Jeg lærer frygtelig meget om sig selv hernede i God Luft. Mine søde room-mates har fortalt mig, at jeg åbenbart måler alting i børn. "Han har garanteret været bedårende som barn" + "de to får med garanti irriterende kønne børn". Who knew? Måske har min(e) nevø(er) miljøskadet mig en kende. Derudover er jeg blevet begavet med et nyt kælenavn; jeg hedder nu E.T. (ikke I.T.) og burde virkelig Phone Home.

Lige p.t. sidder managerens smukke, søde datter uden for min dør og synger "Valerie" så englene synger med. Og nu vil jeg gå over i el supermercado og købe karameller.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar