torsdag den 14. februar 2013

Godt ord igen

Så kunne det godt være, man lige var lidt aggressiv over for dumme spørgsmål, indtil man så nedenstående. Bliver muligvis nødt til at trække en lille smule i land. Fordi jeg gerne en gang vil have et af de der jobs, alle taler om.
  1. Transcendentalfilosofi: Spørgsmålet om 'betingelsen for muligheden' af...
  2. Erkendelsesteori: Hvad kan jeg vide?
  3. Sprogfilosofi: Hvad må jeg sige?
  4. Ontologi: Hvad er væren?
  5. Naturfilosofi: Spørgsmålet 'til hvad nytte'?
  6. Historiefilosofi: Hvad må jeg håbe på?
  7. Antropologi: Hvad er mennesket?
  8. Moralfilosofi: Hvad skal jeg gøre?
  9. Eksistentialisme: Spørgsmålet om skyld
  10. Dialektisk filosofi: Hvad må jeg kritisere?
At de her discipliner har eksisteret i uhyggeligt mange år uden at producere særlig mange (læs: cirka ingen) svar, taler vi ikke om. Før jeg har fået kapret et af de der jobs. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar