søndag den 3. februar 2013

Nationalt tilhørsforhold

Hvis man skulle komme i tvivl om ens fødested og dermed nationalitet, bliver det pludselig meget eksplicit for min selvbevidsthed, når:

  • Jeg (efter en uge!!!) bliver rørt til tårer, da en af de danske piger havde verdens smukkeste pakke Kohberg Viking Rugbrød med til udlandet og man bliver budt en skive.
  • Jeg ihærdigt sidder, med minimal internetforbindelse, og forsøger at se "Borgen" på DRs hjemmeside - absolut intet skal komme imellem Birgitte Nyborg, Kasper Juul, Torben Friis, Katrine Fønsmark og jeg! Intet, blev der sagt. Og da overhovedet ikke Atlanterhavet. 
  • Jeg lægger de vildeste konspirationsteorier over, hvordan man kan bage rugbrød uden rugmel.
Nu vil jeg gå i det der bad for at blive det der ren, fordi der om et par timer er fællesspisning med grill og efterfølgende velkomstfest. Rygter svirrer om film på storskærm på nabobygning og tangodans. Fortsættelse følger...

P.S. Fordi jeg er et nossefår og ikke har fået taget mig sammen til at fremsende fotografiske beviser af mit nye hjem, kan den meget nysgerrige se det her: lacasadepichincha.com.ar

4 kommentarer:

  1. For det første:
    Fantastisk dejligt at følge din blog!

    For det andet:
    Fantastisk dumt at forsøge at følge din blog under knap så spændende forelæsning - resulterer i høje fniseudbrud på upassende steder (så sjov er finanskrisen bare heller ikke)

    For det tredje:
    Hvis du har lyst til kan jeg høre Laura om opskrifter på rugbrød i det store udland? Hun levede af hjemmelavet rugbrød (selvfølgelig også andet - mest vegetarisk), da hun var i USA, så hun må have nogle fif!

    For det fjerde:
    Hvis knækbrød også kan gå, har hun (Laura) den bedste opskrift på det!

    SvarSlet
  2. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  3. Altså på billeder ser det jo fantastisk ud:)

    SvarSlet
  4. Jeg faldt lige over denne opskrift. Det er selvfølgelig ikke rigtig rugbrød (der er vist ikke engang rug i), men måske det kan bruges? Og så har Laura lovet at komme med hendes opskrifter i løbet af den næste uge :) http://godmadogsodesager.blogspot.dk/2012/11/stenalderbrd-rugbrd-uden-mel.html

    SvarSlet