onsdag den 6. marts 2013

I see dead people

OK, det gør jeg så faktisk overhovedet ikke. Men jeg har i dag set en masse gravsteder, jeg har nemlig været på Recoleta kirkegården, hvor blandt andre Evita, diverse præsidenter og en masse andre prominente mennesker, jeg ikke aner hvem er, er stedt til hvile. På trods af min manglende viden om argentinere og deres bedrifter, var det utrolig hyggeligt at gå rundt blandt alle de døde mennesker på den meget fine kirkegård, som faktisk har en femteplads på National Geographic's top 10 liste over kirkegårde, man bør besøge. Ved ikke helt, hvordan man kommer på top 10 - forestiller mig, at det er noget med at hyre et medie og så ellers have ham/hende til at gå rundt og lave nogle kvantitative interviews omkring de dødes generelle tilfredshed (med livet, høhø). Ikke helt ulig Human Development Index, som er det, jeg lærer om i skolen. Synes bare det her er væsentligt mere underholdende. Nå, men jeg kan i hvert fald godt forstå rangeringen, det er en vældig fin kirkegård. I fuldt dagslys, i hvert fald. Kirkegården er et finurligt marmor-amok nekropolis af smalle gange fyldt med statuer og mausoleer i både gotisk og art noveau arkitektur, man snørkler sig igennem. Jeg vil nu holde mund og lade mit kamera stå for formidlingen:



Her har vi fyren, der grundlagde den argentinske flåde. Eller toppen af hans gravsted

Præsident Carlos Pellegrini. 

Man er vel på en kirkegård...








Antiklimaks - dette er Evitas gravsted...



Wannabe triumfbue. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar