søndag den 17. marts 2013

Mit sande ansigt

Ja. I går var der ryste-sammen-temafest. Det er lidt sent at holde ryste-sammen-fest, taget i betragtning, at vi  har været her i halvdelen af tiden nu. Oh well - bedre sent end aldrig. Der blev nedsat et festudvalg, som inddelte alle folk i kategorier, heriblandt gangster-squad, rich girl a la Paris Hilton, de evigt misforståede emoer, hippierne og de obligatoriske nørder. Som jeg blev sat på. Hvis jeg skulle være gangster, skulle jeg have stanniol på tænderne og være mere eller mindre klar til slåskamp konstant. Hvis jeg skulle være rich girl, skulle jeg købe mig en wannabe-gyselig-Loius-Vuitton-taske-til-min-wannabe-gyselige-hund-som-i-virkeligheden-ligner-en-rotte, slå mit hår ud, blæse store bobler med mit lyserøde Hubba Bubba tyggegummi og i øvrigt bare være spejlblank. Hvis jeg skulle være emo, skulle jeg bruge alt for meget eyeliner, skære lidt i egne håndled og være sur på verden og suicidal. Hvis jeg skulle være hippie, ville jeg lade være med at vaske mit hår, genindføre min næsepiercing, iføre mig så mange mønstre som muligt og foreslå fredsrundskredse med vandpibe og gode vibrationer.
Men jeg var nørd. Og fik som sådan lov til at udleve mine Steve Urkel tendenser. Hvilket i går indebar, at jeg havde hvide tennissokker på i mine lilla kondisko, cowboyshorts, tilknappet skovmandsskjorte med henholdsvis bykort og kuglepen i lommerne, multifarvede seler, læbestift stort set alle andre steder end på læberne, to røde kinder ligesom dem Puk fra Nissebanden i Grønland praktiserede og to yderst stramme fletninger. Og spenderede ellers hele aftenen på at være socialt akavet, fordi som nørd må man:

  • Rette folks grammatik. Konstant.
  • Afbryde samtaler man tydeligvis ikke er en ønsket del af, med ganske ubrugelig viden såsom: "vidste du godt, at bjerggorillaer er 98 % genetisk identiske med mennesket?", "vidste du godt, at øjeæblet er det eneste der har samme størrelse på et menneske fra vugge til grav?", "vidste du godt, at en tandstik er den genstand, flest amerikanere kløjes i?", "vidste du godt, at Ludvig den 14. ejede 413 senge?". Reaktionerne var i går ikke udpræget begejstrede. 
  • Stille spørgsmålstegn ved, hvordan det helt konkret skal foregå i forbindelse med at hente mad.
  • Gå hen til emo'erne og spørge om man har gjort dem noget, siden de virker så aggressive.
  • Gå hen til de rige piger og spørge, om de ikke er bange for at få influenza med den lille mængde tøj, de har på. 
  • Danse helt vildt grimt og uhæmmet. Navnlig til Gangnam Style.
Men hvad endnu bedre er, at min opførsel i går var helt igennem legitim - for jeg spillede jo bare en rolle. Som nørd. Ikke? Jeg vil forsøge at lade være med at analysere på det faktum, at, der var minimum fem mennesker, der udbrød "nåååårh - ja, det giver mening" til svaret på, hvad jeg skulle være til festen senere. Hm, er det noget med, at det er anbefalelsesværdigt at bekende kulør og omfavne sine egne nørdede tendenser? Som den nørd jeg inderst inde er, vil jeg jo så bare sige, at jeg var og er utrolig stolt over, at min gruppe - også kendt som nørderne - vandt aftenens konkurrence! 

1 kommentar:

  1. Jeg havde aldrig set du skulle kategoriseres som nørd!! Altså Bell du forstår da også at få dig involveret, der hvor det bliver virkelig udfordrende;)

    SvarSlet