søndag den 14. april 2013

I do fancy a cup of tea, actually

Jeg har brugt dagen på at være til polo. Jep. Polo. Ikke mintpastillen og ikke t-shirten, men den der sportsgren, der er en avanceret udgave af kroket til hest. Med fjollede kostumer. Det viser sig, at polo er ret stort i Argentina og at der i disse dage spilles landskamp (no shit) i Buenos Aires. Og at det er gratis at komme ind = vild og voldsom montering af ja-hatten. Så derfor har jeg i dag været til landskamp i polo mellem Argentina og Sydafrika, hvilket i øvrigt er på top 10 over sætninger, jeg aldrig troede, jeg skulle ytre. Som begge to åbenbart er utrolig talentfulde polonationer. Den havde jeg så nok ikke set komme. Nogle af os var iført filthat i bedste 20'er stil og lang kjole. Mens nogle af os sad og spiste kiks og drak te, alt imens vi kiggede på polo. Følte mig helt utrolig britisk og overvejede virkelig at fingere en britisk accent hele dagen, men blev dog bremset af anstændighed (jävla!). Og nok også ret meget af, at et meget hipt argentinsk par syntes, at vores udseende var så utroligt underholdende/mærkeligt, at de anlagde taktikken at fotografere os. Storgrinende. Men okay, min påklædning og opførsel taget i betragtning var det nok egentlig en helt fair taktik. Så brugte jeg ellers tiden på at forsøge at gennemskue de der spilleregler og forbandede, at jeg ikke havde undersøgt bare noget som helst om sporten, inden jeg skulle til kamp. Følte mig i hvert fald i stor risiko for at komme til at klappe, når Sydafrika scorede. Det jeg har fundet ud af indtil videre, er at det, af en gentleman-sport at være, er utrolig voldeligt. Og at polospillere egentlig er ganske pæne (okay, de fire jeg så i hvert fald). At der er fire på hvert hold og to dommere, der rider rundt derude på banen. Og at den i øvrigt er kæmpestor. Og at spillerne har fuldstændig styr på de der krikker.
Argentina vandt kampen 9-8. Hvis jeg vidste noget om polo, ville jeg jo så kunne kommentere på, hvorvidt det er meget eller lidt af en polokamp, og om den faktisk var voldelig eller i virkeligheden bare røvkedelig. Ja, hvis bare jeg havde forstand på det. Til gengæld kan jeg, hvis der sidder nogen med et udtalt behov for at høre om ISO 26.000, være behjælpelig. Anyone?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar