søndag den 28. april 2013

Ikke noget påfaldende

Vi var i går i Colonia, Uruguay for at forny vores visum, der efterhånden var ved at udløbe og eftersom jeg ikke er overdrevet begejstret for ideen om at være illegal, tilbragte jeg gårsdagen i Colonia. En stille, rolig og hyggelig dag i en stille, rolig og hyggelig by. Spiste en is, fik noget frokost, gik rundt i byen, legede med lyserøde nedfalds-blomster, kiggede på gamle amerikanerbiler, konkluderede, at priser i Uruguay er omtrent dobbelt så høje som de i forvejen dyre priser i Argentina, så på gamle kanoner, nød roen, så solnedgangen over havet, blev sikker på, at den der ineffektivitet ikke udelukkende er et argentinsk fænomen. Tillader mig hermed at skære et kæmpe kontinent over én kam. De er ineffektive. Ad. Helvede. Til. Eksempelvis var processen med at få et stempel i passet noget med at stå i en kø for at få et stempel, der beviser, at man nu er ude af Uruguay for derefter at stille sig i nøjagtig den samme kø blot i den anden ende for at få et stempel, der beviser, at man nu er inde i Argentina. Hvor stempel nummer to blev givet af en mand, der stod 57 centimeter fra mand, der uddelte stempel nummer et. Jesus altså. Fik dog de stempler jeg skulle have, kom næsten for sent til færgen, tog hjem til gode gamle Buenos Aires.

I dag har jeg givet mig selv fri hele dagen, stod op klokken 10, har fået en lur på godt to timer. Og går nok snart i seng igen. Det vildeste der har fundet sted i dag, var indkøb og indtagelse af is.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar