fredag den 12. april 2013

Me, myself and I

I dag har jeg for første gang i næsten tre måneder været heeeeeeelt alene. Hvor ingen sociale kontekster og normer har krævet af mig, at jeg skulle være social og verbal. Og uden at være syg. Jeg har haft den mest vidunderlige dag - ikke fordi, jeg ikke holder af at være sammen med andre mennesker og ikke fordi jeg er asocial. Men fordi jeg henter energi ved at være alene og fordi jeg virkelig hygger mig gevaldig meget i eget selskab. Og fordi jeg umiddelbart er typen, der har behov for at være alene, hvilket er et meget stort og umuligt projekt hernede. Der er mennesker überalles - hvor man læser, hvor man laver mad, hvor man spiser, hvor man sover - ja, sgu også det ene sted, hvor man normalt er alene... Normalt, men ikke her.
Jeg har ikke haft verdensrevolutionerende tanker eller opfundet det nye sort i dag. Jeg har ganske enkelt tullet rundt i min egen lille osteklokke og har hygget mig gevaldigt. Hvilket er dejligt for mig og fuldstændig ubrugelig viden for Jer.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar