søndag den 7. april 2013

The lovely Regina

I går indtraf det musikalske klimaks, jeg hentede billetter til allerede den 13. februar. Sigrun og jeg var til Regina Spektor koncert i går aftes. For ligesom at anlægge den helt rette stil, iførte vi os vor sunday's best og tog på japansk sushirestaurant (ikke gadekøkken). Hvor maden smagte suverænt og vinen slog hårdt. Og hvor vi mødte en ældre, britisk dame, der henslængt smed stokken op på bordet og bestilte en ordentlig røvfuld suppe. Sej dame! Okay, måske bunder min begejstring en smule i det faktum, at hun spurgte os, hvad det var for et henrivende sprog, vi talte. Hvorefter hun smed informationen, at hun syntes, det lød som Ingrid Bergman. Og ja, hun var svensk - but I'll take it anyway!
Vi kom både af sted og ind til koncerten og fik ganske ubevidst placeret os nøjagtig lige dér, hvor der var gang i hashen. Hele det her land er jo bare skæv konstantos. Oh well - ikke engang fjolletobak skal komme imellem Regina og jeg. For hun er fantastisk. En petit, smuk kvinde som taget ud af en 50'er film med sit krøllede mørke hår, røde læber, prikkede kjole og flade sko. Med et stemmespænd, der er ganske ufatteligt.  Og det var en genial koncert, der har gjort, at jeg svæver på en musiksky og absolut ingen intentioner har om at komme ned på den der jord igen. Bortset lige fra, at jeg egentlig skal lave et skriftligt produkt til mit gruppearbejde og et nagende instinkt siger mig, at gruppen min ikke vil være tilfreds med en gennemgang af samtlige af Frk. Spektors tekster. Skiderikker...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar