onsdag den 15. maj 2013

Mon amie

Okay, jeg ved godt, at jeg ikke rigtig er i en position, hvor jeg kan tillade mig at være rejselysten. Det er en smule grådigt, når jeg nu er i Sydamerika og som sådan må siges at få tilfredsstillet min ellers kroniske rejselyst. MEN nu har jeg (fandme!) for fjerde gang i denne måned haft hede drømme om Paris. Altså rigtige drømme. Om natten. Og nu savner jeg Paris helt vildt. Godt nok siges det, at Buenos Aires er Sydamerikas Paris. Men det er det ikke. Tror klart, at det er mennesker, der ikke har været i Paris, der har givet Buenos Aires det flotte tilnavn. Buenos Aires er Buenos Aires og Paris er Paris - to skønne byer, som er dejlige på hver deres måde, men som for mig at se, intet har tilfælles. Udover at være hovedstæder- og sæder.
Hvorom alting er, må konklusionen være, at jeg bliver nødt til at tage til Paris, når jeg en gang er kommet hjem (ok, kan virkelig godt høre, at jeg lyder snotforkælet og røvirriterende), så mine abstinenser kan blive lidt mindre. I blame my parents...

3 kommentarer:

  1. Det er ikke det værste at blive bebrejdet;-) så du siger bare til,,, dog er der stor forståelse for , at Jane er sjovere at dele oplevelser i Paris med:-)

    SvarSlet