tirsdag den 7. maj 2013

Al min viljestyrke bliver brugt på:

  • At undgå politiken.dk - fordi jeg er nysgerrig og desuden skal skrive eksamen.
  • At lade være med at klikke på YouTube - fordi jeg ikke kan styre det - overhovedet! - og desuden skal skrive eksamen.
  • At blive væk fra dr.dk - fordi jeg godt kan lide gratis dansk fjernsyn og derudover skal der skrives eksamen.
  • At holde op med at tjekke min mail hvert syvende minut - fordi der ikke er nogen, der skriver noget til mig og desuden skal jeg skrive eksamen.
  • At pille snitterne fra lamebook.dk - fordi det er alt for underholdende og der skal stadig skrives eksamen.
  • At nørde den på videnskab.dk - fordi mit SpørgeJørgen gen tager komplet overhånd når derinde og fordi jeg i stedet burde nørde den der eksamen.
  • At ignorere msn.dk - fordi det i voldsomt udpræget grad er fuldstændig ubrugelig viden og der skal faktisk skrives eksamen.
  • At stoppe med at gå ind på overhoert.dk - fordi jeg kan bruge frygtelig lang tid derinde og der skal krafthelvede desuden stadigvæk skrives eksamen.
  • At se på IKEAs hjemmeside - fordi jeg er hjemløs og desuden skal skrive eksamen. 
  • At fortælle mig selv, at det faktisk er helt ok at tjekke teoretikerne Seeger og Hipfel på det der Google.
  • At fortælle mig selv, at det faktisk overhovedet ikke er ok at tjekke "Hvordan ved trækfugle, hvorhen og præcist hvornår de skal flyve Sydpå?" på det der Google. Kan fortælle den interesserede læser, at der er lavet en yderst interessant dokumentar om netop det på DR2. Indsæt selv oprigtig overraskelse. 
  • At holde mig fra blogger.dk - fordi jeg ikke har noget at berette og skal skrive eksamen (prøv at hør: man kan ikke vinde hver gang!)

Og de minus 28 procent der er tilbage af førnævnte viljestyrke, bliver så brugt på faktisk at skrive eksamen. Det bliver en skidegod opgave. Jeg kan mærke det.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar