onsdag den 22. maj 2013

Blandede følelser

Efter en tårevædet afsked med både skøn færing og Buenos Aires samt en diskret, og overraskende nok behagelig, bustur på 22 timer, sidder firkløveret i køjesenge på hostel i Bariloche - stadig i Argentina, omend utrolig tæt på Chile. Med følelsen af at være landet et sted i Alperne (nej, ikke Andes (selvom de også er tæt på), de der alper i det der Europa). Meget smukt, masser af bjerge, kendt for chokolade, af en eller grund julebelysning og billedskøn udsigt. Hvor biler holder tilbage and whatnot. To-talt underligt efter at have levet i Buenos Aires.
I morgen skal vi ud at cykle i bjergene, sgu. Og derefter vandre i bjergene. Det bliver skønt, jeg savner naturen.

Lige p.t. sidder jeg dog med bævrende underlæbe og kan ikke helt fokusere på det flotte miljø, jeg er i. Jeg afventer svar fra Aarhus Universitet, der har valgt at tilbagetrække mit stipendium, hvilket betyder, at min rejse ikke kan finansieres og jeg bliver derfor muligvis (læs: nødvendigvis) nødt til at droppe min Cuba-Canada-New York tur. Jeg ser den forsvinde for øjnene af mig. There it goes. Bye-bye baby. Langsomt, men desværre sikkert. I hate! Jeg indsendte bevis for studium i går inden afrejse og selvfølgelig er det mit eget ansvar at indsende papiret. Får så i dag en mail, der havner på top 10 over elektroniske ubehagelighederom, at skriftligt bevis skulle være indsendt den 10. maj. Altså 10 dage for sent. Men jeg skulle bruge en underskrift og studiet var ikke slut for 10 dage siden. Karakteren kommer den 10. juni og ret beset er studiet jo så ikke slut før. Den 10. juni. Kraftedeme uretfærdigt at lade stipendiet bortfalde på grund af en lorte teknikalitet. Uden nogen som helst form for advarsel. Det er jo ligesom ikke fordi, jeg ikke har afsluttet kurset eller dumpet en eksamen. Det er 10 dage. 10 dage, der står mellem mig og min drømmerejse.

Åh. Nu må I lige have mig undskyldt, mens jeg hulker videre og kædehader universitets-formaliteter.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar