lørdag den 11. maj 2013

Hvem tager en for holdet og trækker stikket ud til:

  • Frederik Fetterlein. En ting er, at manden er dum som en dør. Ja, det skrev jeg lige - uuuuh. Men. Hvorfor dåner pigerne? Hvorfor er det tilladt for ham at få børn? HVORFOR kan han tjene penge? På at være snotdum. Han må eddermame have modtaget mange tennisbolde med hoved i stedet for ketcher. Come on! Og hvorfor har jeg set så mange programmer, hvor han er medvirkende?
  • Dyreracisme. Hvorfor er det, at det er meget mere synd for en hest end en gris, at den bliver placeret ved siden af levende lys, krølsalat og på spisebordets bourdeaux velourdug?
  • Mavekort. Oh but why? Især til dem over ti år. 
  • Danmarks Radios licensreklamer. En ting er at public service og licens går hånd i hånd, det er i princippet fair nok. Men tag nu og skrid med Jeres licens-er-noget-vi-giver-hinanden-lort. Passer jo ikke, vel? Licens er noget, vi giver Jer, så I kan skide højt og flot på, hvad folket vil have og lave det, I synes er spændende. Nej, jeg befinder mig ikke i Danevang, men reklamerne eksponeres alligevel lige ud i mit åbne ansigt på grund af det der internets. 
  • Fænomenet med at kidnappe uskyldige piger og bure dem inde i et hus i omtrent et årti. Fandeme klamt. Og synd. Og ulækkert. Og uanstændigt. Og umenneskeligt. Og, hvad er det nu det hedder? Nåh jow - forkert. 
  • Psy. Makker, det spillede for dig med første sang. Men lad nu være med at forsøg igen - det bliver ikke den samme succes. Og desuden pisseirriterende, at det tricker ens min nysgerrighed lige nøjagtig så meget, at man jeg er nødt til liiiiige at tjekke det ud på YouTube. 
  • Idol-ekstremister. Jeg er politiken.dk afhængig, jeg ved det godt og de sidste to måneder har nyhederne om Justin Bieber/One Direction/andet teen-crap fyldt uhensigtsmæssigt meget. Med "interviews" med hvinende platinblonde pigebørn med HubbaBubba tyggegummi i kæften, der skriger, at Bieber/Harry er Gud. Og tuder. Og bliver aggressive, så de stakkels drenge har brug for sikkerhedsvagter, der har beskyttet Barack Obama. Er det bare mig eller er der noget galt med verden, når popidoler tilsyneladende er lige så betydningsfulde som Mr. President? Og ja, jeg ville gerne giftes med Shane fra Westlife, men jeg holdt det da pænt hemmeligt for mig selv, så der ikke var nogen der fandt ud af, hvor pjattet jeg var med et menneske, der ikke kendte til min eksistens. Og så er det desuden pissemøghamrendeirriterende, at de skide popsange bliver inde i ens hoved. Selvom man udtrykkeligt har bedt dem om at skride op til flere gange. 
  • Botox. Hvis skønhedsidealet langsomt men sikkert bliver til, at man skal ligne Cher/Anni Fønsby/Donatella Versace/Nicole Kidman, så laver jeg sgu en Zazu og melder mig ud. Helt ud. Jaja, jeg er 22 og som sådan befriet for rynkehelvede so far, på trods af hvad 17-årig dreng i min familie sagde til mig sidste jul efterfulgt af stikpillen "men så er det da heldigt, at du vandt vatrondeller (i pakkeleg, forstås). De skulle være gode mod rynker". Tak. Skal du have. Men jeg synes helt alvorligt, at noget af det smukkeste i verden er ældre mennesker, hvis hele livshistorie kan læses i de dybe furer i deres ansigter. Så tilbage med rynkerne! 
  • Filmfortsættelser. Hvis man har lavet en succesfuld film, skal man ikke forsøge at lave en toer. Man kan altså ikke lave en Bambi 2, hvor man gør Bambi til kid igen - det kan man altså ikke. 
  • Herlufsholm. Kostskoler generelt skal skride. Forfærdeligt koncept, som simpelthen ikke kan gavne børn. Punktum. 
  • Polerede overflader. Altså jeg har ikke noget imod højglans fra HTH køkkener, men polerede overflader blandt mennesker, der forsøger at skabe et glansbillede af eget liv (well hello Instagram). Ikke at jeg er fortaler for, at man skal krænge sit hjerte ud til fremmede, men hvordan skulle det gavne noget eller nogen, at livet bliver spil for galleriet?
  • Mors Dag. Ja, det er godt for økonomien hos blomsterhandlere, chokoladeforhandlere og smykkebutikker. Men hold nu op. Mage til pladderromantisk, kunstig, opreklameret såkaldt mærkedag skal man da virkelig lede længe og intensivt efter. Der findes da ingen normale mennesker, der bryder sig om at være mere-end-normalt kærlige, fordi der er et skod-amerikansk koncept, der beder dem om det. Afsenderen føler sig forpligtet og modtageren ved, at afsender føler sig forpligtet - jammen, det er da også de helt rigtige forudsætninger for låååååve. Og nu vi er i gang, kan vi så ikke lige bede Fars Dag og Valentinsdag om at kradse af, også. 
  • Mennesker der døber deres børn Nitte, Ok, Laban, Aloha, Niks, Blær, Og, Awesome, Gandalf og Rhododendronbusk . I shit you not. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar