tirsdag den 14. maj 2013

Tankeskrald

ACHTUNG: Der er overhovedet ingen sammenhæng i det følgende, så hvis du - kære læser - ikke fjerner øjnene fra denne blog og klikker dig væk umiddelbart, ja så er det på eget ansvar.

Flowwriting. Okay, hvis ide var det her? Din egen, din skizofrene spade. Jeg kan jo ende med at skrive noget, som det slet ikke var meningen, at andre skulle vide. Som for eksempel............ Som hvad? Næ, der er sgu egentlig ikke særlig meget, jeg ikke gider at snakke om. Det skulle da lige være dødsfald og det gider jeg fandeme ikke. Jeg ville virkelig være et dårligt emne at lave en sæbeopera over - der er jo virkelig et minimalt antal intriger og Gud hvor er jeg glad for det. Nåmmen, meningen var jo, at det her flowwriting skulle være spændende. Og måske en lille bitte overspringshandling fra min side. Som så går ud over dem, undskyld, Jer, der læser med. Blib-blib-blåtte-lotte-lot-dot-dot-dut. Jeg hører The Fray, som nok cirka kun har lavet to gode sange, men det er så også de eneste to, jeg har. Ah, Tina Dickow - det var bedre. "Bummelummelummelummelum, her kommer gardens allerstørste mand. Jeg går på vagt for Danmarks land - og vand". Apropos vand, ham der Troels Kløvedal svarede aldrig på den mail, jeg sendte til ham, da jeg gik i 2.g. og var ung og naiv. Det er sgu ikke helt fint i kanten, Troels. Og så siger jeg til mig selv, at jeg ikke bærer nag. Jo det gør jeg. I særdeleshed til Word; dokumentet til eksamensopgaven er åbent og stregen i toppen af papiret står og blinker hånligt til mig. Måske er det, jeg har skrevet fint nok, måske er det ikke. Jeg kan ikke finde ud af det, måske har jeg bare stirret mig totalt frøken grå stær på det. And then again - måske er det virkelig en omgang rævepis. Sagde en af mostrene egentlig ikke noget om, at jeg skrev farverigt, når jeg var sur. Mig? Sur. Nahaj. Okay, hun har jo ret. Det er jo lidt trist. Eller hvad? Nej, jeg er jo bare en glad pessimist, og det er vel egentlig også ok
..................
Årh, jeg gad godt komme til Indien og se de der meget farverige stabler af krydderier. Se, dét er noget man ikke skal sige højt - at af alle de ting, man kan se i Indien, som for eksempel Taj Mahal, vil jeg gerne se farvestrålende krydderier, der er stablet, så den indre perfektionist bliver glad. Perfektionist-delen er jo ikke en skid indre, det er ret udtalt, for Guds skyld, i blå bog var jeg jo "klassens perfektionist". Mmm.... Armen, krydderier, for helvede Isabella. Blondie..... Både navnet på Hitlers hund og et skældsord i min verden. Arh okay, skældsord. Men come on - hårfarve vs. intelligens. Ej, vel?
......
Hold nu kæft, hvor oplever jeg bare nul og niks lige i tiden. Altså overhovedet. Eller altså udover Skype. Tænk engang, at verden derhjemme bare ruller af sted, folk bliver uddannet og føder. Og nevø nummer to er blevet døbt - og jeg kan altså ikke gøre for, at han åbenbart ligner mig af udseende. Kære Sebastian - om forladelse! Men han er nu lækker. Den lille basse. Og den store basse. Mine to private bedste-basser. Det er fandeme det mest uoriginale kælenavn nogensinde. Kom lige ind i kampen, hvis du vil være så flink.
.....
Nej, hvor dejligt. Nu hoppede iTunes videre til Tom Waits, den gamle hogaf. Skøn mand. Tror desværre, at den meget smukke sang var med i "The Prince and Me", skodfilm. Som jeg var pjattet med, da jeg var 15. Oh well. Det går bra. Åh, når vi skal ud at backpacke, kommer det der kongehus garanteret på banen - og overvejer lidt at sige, at jeg er prinsesse. Høhø. Bare fordi jeg kan. Og jo er indbegrebet af elegance, sofistikerethed og elegance. Yæææææsh.
.....
Jeg glæder mig helt vildt til at skulle til New York. Og det er jo godt at glæde sig, men arbejdede engang sammen med en, der sagde, at man kan glæde sig så meget og konstant til ting, der ligger i fremtiden, at man ikke nyder nutiden. Umiddelbart noget jeg er voldsomt god til. Men det er jo ikke fordi, jeg ikke glæder mig til at rejse i Sydamerika, det bliver bare ikke helt som jeg havde regnet med og tanken om backpacker-helvede er et helvede. Men det skal nok blive godt, ej det bliver jo godt. Det ved jeg jo, det her er bare så bekvemt. Minus eksamen. Fuck af med dig. Hov, hvor fanden har jeg egentlig lagt min hårbørste? ... Nåh jow, den ligger inde i håndklædet.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar