onsdag den 19. februar 2014

Vigtig viden - ligegyldig info

Jeg har absolut intet overhovedet at fortælle. Hvilket også med al for stor tydelighed fremgår af undertegnedes frekventering på blogland. Så når jeg ikke går i selvsving over den fremtid, jeg håber, der bliver til noget, er jeg usandsynligt kedelig. Men når man jeg nu er med på blogbølgen må man jeg jo også levere og fortælle folk noget spændende. I mangel af bedre, har jeg en masse vigtig viden ligegyldig info om, nå ja, mig selv:
  • Jeg har aldrig nogensinde tænkt mig at sejle i kano på Gudenåen igen. Aldrig. Nunca. Never. Jamais. Nie. Nooit. Så for at opsummere; nej. 
  • Jeg elsker radisser. Højt, inderligt og for evigt. 
  • Da jeg læste "Det Lille Hus på Prærien" var der fuld 1:1 identifikation med Laura. 
  • Efter meget længere tids grublen end, hvad der passer sig, tror jeg nok, jeg er nået frem til, at min yndlingsbog er Henrik Ibsens "Et Dukkehjem". 
  • Kan rigtig godt lide tordenvejr. Synes det er jävla hyggeligt. Hvis kakao og flødeskum er til stede. Ellers er det bare træls. 
  • Min absolutte yndlingssang som barn var "Kongens Have" med Bamses Venner. Og ja, jeg bliver stadig nostalgisk, når jeg hører den. 
  • Skarpt efterfulgt af Krummesangen - og jeg svor, at jeg aldrig ville blive en af de der voksne, der går rundt og ser sur ud. Og det går jo pissegodt, ik?
  • Bon Ivers "Beth/Rest" er en af de smukkeste sange. Ever. 
  • Kan faktisk virkelig godt lide at støvsuge - det er jo ø-je-blik-ke-lig resultat af en handling. 
  • Kan egentlig også utrolig godt lide at pille klementiner og mandariner (helt seriøst - hvad fuck er forskellen på de to?), hvorimod det at pille en appelsin er en gerning, jeg hader. 
  • Er pissebange for fyrværkeri, hvorfor det der nytårsaften er et stærkt opreklameret koncept inde i mit hoved.
  • Elsker til gengæld "90-års fødselsdagen", selvom der gik pinligt lang tid før jeg fattede, hvor pervers den egentlig er. 
  • Mit tyske yndlingsord er "schrumphleber", på engelsk går førstepræmien til "cutlery", mens "vinagre" kåres på spansk. På dansk bliver det en delt førsteplads mellem "underfundig" og "pernittengryn"
  • Jeg er dybt, dybt fascineret af vinduespudsere. Er imponeret over deres evner - måske fordi det kombinerer ting, jeg bare ikke kan have med at gøre; højder og pudsning uden striber.
  • Hader puslespil. Medmindre det er dem til tre-årige og med i alt fem brikker, de er fede. Men dem der på plus 500 brikker, er det mest røvsyge jeg kan forestille mig. Skal virkelig være presset for at gide. Eller være sammen med en person jeg holder umådeligt meget af, og som godt gider at lægge puslespil. Jeg ville hellere stå tre timer i stiv kuling ved Vesthavet, indtil mine kinder har sat sig fast i øjenlågene... Okay, you get the idea. 
  • Efter "Jul I Juleland" blev sendt på TV2 i 1993 (og af alt det lort de genudsender, har de kun sendt denne fantastiske julekaldender én gang - røvhuller), var jeg som tre-årig dybt, dybt, dybt forelsket i Henrik Kofoed. Jeg mener, har I hørt ham synge "Dine Øjne"
  • Noget af det klammeste man kan byde mig er vand med frugtsmag. Hvorfor? Hvorfor? Hvorfor?
  • Kan ikke lide de røde vingummibamser fra Haribo. De gule er klart de bedste e-numre i posen. 
  • Jeg græder konsekvent til den scene i "Dumbo", hvor Fru Jumbo stikker sin snabel ud gennem tremmerne og vugger Dumbo. Det er da brutalt. 
  • Har et ar fra en motorsav. Ikke nær så blodigt som det lyder. Jeg var meget lille og motorsaven var (selvsagt) ikke tændt. But still. 
  • Har også et ar fra et toilet. Meget mere blodigt end dét lyder. 
  • Og to i panden fra skoldkopper, som har placeret sig på mig, som de har på den gode Leonardo DiCaprio, hvilket ses i slutscenen af Titanic, hvor pisseegoistiske Rose lader Jack Dawson dø i isvandet (Hallå mann! De var forelskede og kunne da uden problemer have lagt sig i lag oven på den skide dør).Jeg følte, at det gav mig og Jack et særligt bånd. 
  • Jeg bliver urimeligt salig af "Für Elise". Selvom det er en kliché. Men der er jo tit en grund til, at klicheer er klicheer. 
  • Det eneste jeg laver til perfektion i et køkken er grøntsagslasagne og spinatboller. Som desværre ikke udgør den bedste menu tilsammans. 
  • Tror nok, at første drøm om fremtidig profession var bibliotekar. Eller forfatter. Men bibliotekar, dels fordi man så kunne få lov til at læse bøger dagen lang og gå rundt i et uudtømmeligt udvalg af dem. Dels fordi bibliotekarerne på Randers Bibliotek havde sådan nogle herreseje scannere, som de bippede bøger med. Årh hvad! Senere fik jeg job i Fakta og fik biplysten stillet... 
  • Tæller ord - altså når folk snakker eller jeg læser, tæller jeg ord for ligesom at se om det går op i et lige antal. Og havde indtil for et par år siden det klare indtryk, at alle andre gjorde det samme. Det gjorde de så ikke. Fandt jeg ud af.
  • Er helt pjattet med brød. Har virkelig et inderligt og tæt forhold til brød og kunne snildt leve af brød og smør, hvis det skulle være og hvis ikke man blev smælderfed af det. 
  • Jeg smasker i søvne. Ja, smasker. Og ja, det kan da godt være, at det er fordi, jeg drømmer om kage. Hver evig eneste nat, flere gange om natten. 
  • Jeg kan ikke slå koldbøtter. Længere. Lidt trist, faktisk.
  • Kan Østkyst Hustlers "Han Får For Lidt" udenad. Og er nok i grunden lidt for stolt af det. 
  • Jeg har et forbrug af vatpinde, som nogle nok vil kalde voldsomt. Nogle vil sågar kalde det et overforbrug. De har nok ret. Jeg kan blive decideret panisk, for det højst usandsynlige tilfælde, at jeg skulle løbe tør. Jeg har nemlig et lager. 
  • Er allergisk over for våd cement samt armygrøn tekstilfarve. Der røg min murer/løjtnant karriere lige lukt ud af vinduet. 
  • Gad virkelig, virkelig, virkelig godt at have mødt Abraham Lincoln, Vincent van Gogh, Emmeline Pankhurst, Astrid Lindgren, Virginia Woolf og Dirch Passer. 
  • Elsker fastelavnsboller og betragter det som noget af det absolut mest uretfærdige i verden, at fastelavnsbollesæsonen er så frygtelig kort. Eller noget af det absolut smarteste..... Nej, holder på det første. Speaking of which, må jeg hellere komme i omdrejninger, mens det er sæson. 
  • Min højre øreflip er omkring tre gange så tyk som den venstre, fordi hullet til øreringen (hvad hedder det? Ørehullet?) er blevet skudt i otte gange mod de sølle tre gange i højre øre. 
  • Apropos krops-finurligheder: Har en ekstra knogle på mit venstre knæ. Så hvis nogen en gang skulle komme i knogle-bekneb, ringer I bare. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar