lørdag den 19. oktober 2013

Den danske befolkning er jo også så oplyst

Jeg fik tidligere i dag tilsendt en mail med et link til Snobberne Fritz og Poul og deres take på Lars Løkke sagen, som jeg absolut overhovedet intet har hørt om. Fordi jeg ikke har læst nyheder cirka hele oktober måned. I min begejstring for Fritz og Poul, tænkte jeg, at jeg lige ville undersøge den faktiske sag. Og jeg er nødt til at sige, at jeg har svært ved at forholde mig til, at folket kan være så chokeret over, at go'e gamle Lars pisser på miljøet. Nå, men jeg gik ind på politiken.dk, som jo er en af mine helt store web-affærer. Og hvad sker der så? Jo, der sker det sørgelige, at efter sølle 25 artikler, skal man betale for at læse nyheder. What. The. Fuck. "For kun 10 kroner første måned". Pis mig da i øret.
Nej, 10 kroner er ikke meget, men principielt er det da forkert, at nyheder ikke er tilgængelige for alle. Eller hvad? Er det ikke meningen, at det skal være demokratisk? Inden jeg blev alt for indigneret, ville jeg læse argumentationen for, hvorfor politiken har valgt at indføre digital betaling for deres artikler, men blev nægtet adgang. Fordi jeg har læst mine 25 dyrebare artikler denne måned. Jøsses altså. Fandt dog forklaringen andetsteds; de synes, det er fair, at man betaler for en vare. Og det er heldigvis en gennemtænkt beslutning; de har nemlig haft en afstemning, hvor 20 procent af de deltagende nyhedslæsende vurderede, at de godt ville betale for at benytte sig af politiken.dk. Og jeg kan slet ikke forklare, hvor glad jeg er for at høre, at de tager deres forbrugere seriøst. I hvert fald 20 procent af dem.
Måske er det mig, der er snæversynet og nærig, men jeg synes, det er fejt.

Gav mig så i stedet for til at stene hjemmesider, der ikke kræver betaling og faldt over dette flotte outfit fra en af Skandinaviens førende modebloggere, og det ser helt bogstaveligt talt sort ud. Generelt:
(www.portablepackage.com)

1 kommentar:

  1. I dag er det Bellas fødselsdag:)
    HURRA HURRA!!! Stort TILLYKKE og mange knus:)

    SvarSlet