tirsdag den 12. november 2013

Lort, savsmuld og humør over hele linjen

Så sad man i Hasle. Som freeloader i skønno lejlighed, der ikke er ens egen. Hvis ejere meget sandsynligt er de mest gæstfrie mennesker i verden. Og til trods for, at det endnu ikke er middag, har jeg allerede været godt omkring følelsesspektret. Har haft rigelig tid til at blive både glad, sur, indigneret, optimistisk, undrende, irriteret, deprimeret, godt underholdt.

Glad fordi jeg spiste morgenboller med pålægschokolade med Maj, hvor vi lige nåede at vende, hvorvidt jeg skal være postbud, journalist, kulturkritiker eller antropolog. Opfølgning med brainstorm følger.

Sur fordi det der fucking airbnb, som jeg lejede det musebefængte værelse igennem, lige har meddelt mig, at min vært sjovt nok ikke har lyst til at give mig penge tilbage. Chokerende. Og at de "in the lack of visual documentation bla bla bla" kun kunne give mig en rabatkupon på 100 dollars til mit næste besøg. Ahem. Nu siger du næste, lille mand og lige præcis der tror jeg så, vi er det, voksne ville kalde uenige og det jeg vil kalde, at du er en kæmpe røvbanan #hashtag:fuckjer!#. Så nu har jeg klaget igen. Har blandt andet understreget absurditeten i, at jeg da jeg så mus på værelset lige skulle have stoppet op, pakket mit kamera på størrelse med et tørrestativ ud, lige fået musen til at posere og så derefter have skreget og løbet ned i køkkenet og b. at jeg har en mailkorrespondance, hvori vært svarer mig, hvad jeg skal gøre ved museproblemet - den der med vatrondeller og pebermynteolie. Altså for helvede altså. Altså. Hvad er det de synes, de mangler bevis på, hva? Altså.

Indigneret fordi min bankdame har sendt skarpe instrukser om, at jeg ikke må bruge mit kort. Hm. Kan alt for godt se motivationen for hvorfor, men øhm, hun ved jo ikke, at jeg freeloader i lejlighed, der ikke er egen. Og når man er kontanthjælpsmodtager, der endnu ikke er kontanthjælpsmodtager har man ikke nogle penge - kan personligt faktisk godt se problemet, men det betyder jo bare ikke, at jeg ikke har nogen udgifter. Bevares, ikke mange, men det ved hun jo ikke. Og jeg har faktisk nogle regninger, som skal betales. Og da jeg forsøgte at betale dem, viste det sig, at damen har lukket mine kort. Tusind tak. Skal du have. "hashtag:fuckdig!#.

Optimistisk fordi jeg netop har søgt tre stillinger som pædagogmedhjælper. Og nu så jeg Linda P. onewomanshow i går - og hvis hun har kunnet arbejde som pædagogmedhjælper, så kan jeg fandeme også. De skal bare lige kalde mig til samtale, så jeg kan vinde dem med min charme (læs: manglende muligheder), selvtillid (læs: manglende muligheder) og lækkert hår (læs: rent hår).

Undrende fordi jeg læste nyheder. SF foreslår at legalisere hash i Randers. Og så sidder jeg her som randrusianer og spørger: Er Randers kommune virkelig stedet, hvor vi skal forsøge os med at legalisere fri hash? Det er lidt som at stikke en kæp i øjet på den slumrende bjørn, er det ikke? Begrundet af en undersøgelse lavet på Randers Statsskole - sjovt nok var de studerende positivt stemt. Så kunne de jo ligeså godt have spurgt de studerende på CBS om de ligesom var for eller ligesom var imod kapitalisme.

Irriteret fordi det lige er gået op for mig, at Dovne Robert stiller op for nihilistisk parti. Surprise. Ikke så meget det politiske der er baggrund for min irritation, mere det faktum, at han jo faktisk har fået det der kontanthjælp og tydeligvis ved, hvordan lortet fungerer. Og nej, jeg vil ikke gerne være Dovne Robert. Både fordi jeg ikke selv synes, jeg ligner en Robert, men også fordi doven er på top fem over ord, jeg ikke vil kædes sammen med. Men jeg vil da alligevel gerne have det der kontanthjælp sådan ret snart. Pretty please. Det vil jeg jo egentlig ikke, men det er ret nødvendigt. Ellers må jeg jo sige til mine nevøer: "sorry boys, ingen julegaver i år - moster er blevet fuldblodstaber".

Deprimeret fordi jeg ikke sådan rigtigt synes, det spiller for mig i tiden. Sådan på noget niveau. Det er stadig hyggeligt at gense alle de pragtfulde mennesker, jeg kender. Det er bare som om, at når jeg så er alene, går det op for mig, hvor lidt det spiller, det der klaver, der er mit liv. Det trænger i den grad til at blive stemt, men det har jeg ikke råd til.

Godt underholdt fordi jeg jo godt ved, at det ikke nytter noget at græde over spildt mælk. Så må man finde en karklud og tørre den mælk op. Eller i dette tilfælde: søge nogle jobs. And so I did. I den forbindelse blev Jens og jeg i fællesskab blev enige om, at det er fejt, at man skal acceptere cookies. For ser man nogensinde skyggen af småkager? Nej, det tror vi faktisk ikke, at man gør. Fejhold. Inde i det ganske jobsøgningsland søges blandt andet en specialarbejder til glatførebekæmpelse. Underforstået en person med traktorkørekort, der kan salte vejene, når sneen kommer. Derudover søger petworld en svensktalende studenteremdhjælper til deres webshop i Viby. Bum bum. Selv har jeg i dag søgt syv stillinger. Og hvis Hummel-trøjen på fredag til mit CV-skrivningskursus ikke er tilfreds, så må han pisse sig selv i øret.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar