torsdag den 14. november 2013

Træls og knap så træls

I går tabte jeg de 300 kroner, der for øjeblikket udgør min samlede formue. De 300 kroner jeg skal bruge på at komme til Kolding i morgen og de 300 kroner der på mystisk vis skal betale alle de julegaver, jeg skal købe i år. De er på en eller anden skodmåde faldet ud af min lomme og da det gik op for mig, blev jeg pikkelortepissesur. Gik som resultat deraf sur i seng. Meget sur. Det var måske ikke så velovervejet eller modent eller konstruktivt, men i sammenligningsskala svarer det jo til, at almindelige menneskers opsparingskonto på firecifrede (eller femcifrede hvis man er så stor i slaget) beløb blev rippet. Det var og er bare på alle måder skidetræls.

I dag har jeg så været på arbejde. Say what?! Jeg fik nemlig en vagt på mit gamle arbejde og hoppede praktisk talt op og ned, da de ringede i går. Har således været på job i dag, og en af de helt store gevinster ved det er, at jeg på sigt får penge for det. Derudover var det utvivlsomt ganske sundt, både fordi jeg bliver komplet skør i bolden af ikke at lave noget, men også fordi den forkælede møgunge her lige fik øjnene op for, at der jo findes værre ting i verden - såsom eksempelvis at være døende.
Så skål for, at vi ikke er det.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar