fredag den 13. december 2013

En omvendt fredag den 13.

Jeg er vanvittigt glad for konceptet søvn. Er sikker på, at mange af mine veninder gerne vil sætte et stort fedt kryds i ja-boksen på skemaet med spørgsmålet "sover Isabella for meget?"
Sagen er bare den, at jeg de sidste 14 dage har sovet e.l.e.n.d.i.g.t. Virkelig. Uanset hvor træt jeg har været, hvor tidligt jeg er gået i seng og i hvilken seng jeg har sovet (intet kinky i det, men lever jo altså p.t. lidt et nomadeliv). Har konsekvent vågnet klokken 01.04 og været vågen indtil klokken cirka 05.37. Pisselortetræls med pislort og ekstra træls ovenpå. Og jeg fatter ikke hvorfor, eller jo egentlig. Det har vel nok noget at gøre med, at jeg ligger og spekulerer på alt muligt mærkeligt såsom job, fremtid og bolig. Altså småting. Men løsningerne bliver jo ikke just bedre af, at det sølle skrog ikke får hvile.
Men i nat har jeg sovet hele natten. Uden afbrydelser. Fandeme lækkert. GODmorgen. Eller nu er det så middag, men alligevel. I like. Og så på fredag den 13. - der er jo nærmest ingen ende på lykken.

Lykken fortsætter. Fordi jeg har netop ringet til min kommende jobkonsulent på Jobcenter Randers for at fortælle hende, at vi er nødt til at rykke det møde, vi har sammen den 6. januar, hvor vi skal lave en jobplan for mig. Det møde kan jeg ikke komme til, for jeg har fået en vagt som tilkaldevikar. Og det var hun bare utroligt, og så vidt jeg kunne tyde, oprigtigt glad for at høre. Hun spurgte lidt ind til om jeg havde andre vagter planlagt og kunne jo så fortælle hende, at jeg har fået et fireugers rengøringsvikariat i Århus (no, it aint gonna rock my world, men jeg får penge for det og det er godt nok til mig) og skal være eksamensvagt i Silkeborg i næste uge. Hun var begejstret, og sagde så til mig, at hun troede da ikke, hun kom til at møde mig fordi "du skal da nok finde noget med dit gåpåmod". I øvrigt ønskede hun mig held og lykke, og håbede, at jeg fandt noget fast. Så følte man sig lige pludselig som en succes. Og det er man jo ikke. Men det er man måske sammenlignet med de andre bistandsklienter. Er det ikke noget med, at laveste fællesnævner også er en ok referenceramme?

Jeg vil fortsætte den dejlige dag med at æde min chokoladejulekalender og se herlige YouTube videoer med City Singler - fandeme sjovt. Hør sangene om røvgevir og skedesvamp. Seriøst. Gør det.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar