mandag den 23. december 2013

Glædelig jul

Så kom den alligevel snigende. Den dersens julestemning, som er et krav. Den er kommet listende som en tyv i natten i løbet af dagen, men skal ikke kunne sige, hvorfor i dag er anderledes end i går. Muligvis fordi jeg har været på arbejde hele dagen. Muligvis fordi det er lidt specielt og ret fint at gå igennem Århus mørklagte by lillejuleaften. Muligvis fordi der udveksles julehilsener mellem fremmede. Jeg aner det ikke. Men. Jeg glæder mig til i morgen. Glæder mig til and. Glæder mig til at se nevøerne åbne pakker. Glæder mig til at svede af at danse "Nu det jul igen" med ivrig 2-årig. Glæder mig til at give min mormor en kæmpe krammer. Glæder mig til at vinde mandelgaven. Glæder mig til duften af gran. Glæder mig til at skulle lave waldorfsalat. Glæder mig til at skulle i kirke med den helt unikke virkning det nu engang har. Glæder mig til at æde chokoladeovertrukne mandler ad libitum. Glæder mig til, når vi alle skal vælge en sang og min mor som altid vil synge "Dejlig er jorden". Glæder mig til at få gaver - også til at give, ja. Glæder mig til julefrokost hos min faster 1. juledag. Er egentlig bare ret glad, og lige p.t. utrolig taknemlig, for de fleste af os har det jo ret rart her i vores osteklokke af en luksusverden. Og dén osteklokke kimer nu til julefest.

Om det så er decideret fullblown julestemning eller bare god gammeldags glæde, har jeg intet begreb om. Og jeg er faktisk også pisseligeglad.
GLÆDELIG JUL!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar