tirsdag den 31. december 2013

Vær velkommen

Jeg er ikke meget for nytårsaften. Af diverse årsager, men primært fordi nytårsaften altid ender i et stort og skuffende antiklimaks - det er aldrig ligeså fedt, som al hypen op til får en til at tro. Derudover synes jeg, der er noget lidt forkert i at starte et nyt år med tømmermænd. OG jeg er pissebange for fyrværkeri. Navnlig i kombination med fuldskab. Og så skal folk skride med deres nytårsforsætter. Elsker dog Dronningens nytårstale, "90 års fødselsdagen"og når de unge piger synger "Vær Velkommen Herrens År". Og enhver anledning til at spise kransekage. Og at hoppe ned fra stole. Kynisk som jeg er, er der nu alligevel noget lidt magisk over nytårsaften. Det er nok mest kombinationen af vemod over året, der ebber ud og forventningens glæder over det kommende. Og for de flestes vedkommende en refleksion over det forgange år, dets glæder og sorger. Fy fan.

Der var altså en pointe med dette indlæg. Og den er, at nytårsaften 2013/2014 bliver anderledes. Fordi jeg fra januar 2013 har haft en aftale med to af de absolut dejligste mennesker, jeg kender. Oufittet har været på plads siden april, hvor jeg købte min operakjole i Buenos Aires og jeg er klar. Jeg skal til Hasle og det bliver en vidunderlig dag og aften. Det bliver en aften med god mad, ge-ni-al playliste, afrikansk bailey ad libitum og ganske spitze personligheder. Det lyder måske noksom det jeg hader; hype. Men sagen er bare den, at lige præcis dette selskab aldrig er skuffende og det bliver godt. Jeg ved det. I feel it in my fingers. I feel it in my toes.

Jeg håber, at I derude får en rigtig god nytårsaften, hvad end den indebærer småbørnsskrål eller at drikke hjernen om ikke ud, så i hvert fald på  weekendophold. Rigtig godt nytår folks!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar