torsdag den 6. februar 2014

Bu-bye Randers Jobcenter

Jeg har just meldt mig ud af kontanthjælps-systemet. Som i klokken 11.08. Og hvilken lettelse! Jeg har nu så mange timer, at det ikke kan betale sig for mig at være en del af det skidt længere. And so I'm not. Fra og med nu er jeg altså ikke længere en af dem. En af dem, der bør føle sig truffet, hver gang nyhederne stiller mere eller mindre skarpt på kontanthjælpsreformen og en af dem der bør erhverve sig et gråmeleret joggingsæt, helst af mærket Hummel. Ikke at der nødvendigvis er skam forbundet med kontanthjælp, og det er jo virkelig glimrende, at vores samfund vil hjælpe de nedtrådte - jeg siger bare, at min erfaring inden for området tegner et billede af ineffektivitet og modvilje, fra såvel kontanthjælpsudstedere- og modtagere. Og jeg siger bare, at jeg er forfærdelig glad for ikke at være en del af det længere - således kan folk ikke længere opsummere min tilstand i sætningen: "Hun er på bistand". Til gengæld kan jeg nu bruge denne livserfaring (til Guderne ved hvad) og ytre sætningen: "Dengang jeg var bistandsklient i tre måneder". And believe you me - I will.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar