lørdag den 28. juni 2014

Blå Kings og rødvin

Pe-Pe-Pe-Petersen og Thom-Thom-Thomsen. Ja, jeg har remixet den gode gamle "Nik & Jay". Drengene var i Friheden i går. Ligeledes var Sigrun og jeg, og det var krafthelvede sjovt. Det startede sublimt, da jeg cyklende hen ad Marselis Boulevard så to penisforlængere af format - gigantiske hvide limousiner, der et kort øjeblik fik mig til at tænke, om der mon er et aktuelt præsidentbesøg, der er gået min næse forbi. Aber nein. Det var da bare da homies, der ramte Smilets By. Forventningerne var tårnhøje, og blev i den grad indfriet. Det var mit livs første Nik & Jay koncert, og jeg tror, det er sikkert at sige, at mit liv er forandret for evigt. Dén attitude kan man bare ikke købe sig til, og det er voldsomt fascinerende, at de kan være så sjove og seje på samme tid. At have så meget selvironi, at de har koreograferet dans, mega stilede og fjollede poses, og alligevel være så ydmyg og taknemmelig over for sit publikum, mens de ligner verdensmænd med løjerlig tøjstil, kan man kun respektere. Mit forhold til Nik & Jay har fået en renæssance - havde et par teenageår, hvor min næsepiercing og pakistanertørklæde syntes, at det var lige lovlig poppet at være fan. Altså var skabsfan, hvad det kunne blive til i de år. Nu har jeg dog endeligt erkendt min totale begejstring for Petersen og Thomsen. Selvom regnen stod ned i nogle seriøse stråler, og at der er noget meget forkert i at høre 10-13 årige piger hvine, når Nik tager sig selv i skridtet og skrige "Baby, lad mig poppe den for dig" (håber virkelig, at de ikke har forstået, hvad det betyder), var det en fantastisk aften, og jeg er for altid, for evigt mega meget nede med Nik & Jay!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar