lørdag den 5. juli 2014

Tingenes tilstand

  • Jeg kunne personligt godt tænke mig at vide, hvor den der sommer blev af. Nu hvor vi sådan helt officielt er i nummer to (ud af goddamn tre) måned af sommeren. Ville være topfedt, hvis der var nogen, der gad at informere solen om den lille detalje.
  • For et år siden sad jeg i surferparadis i Peru. Og det var ret lækkert. Hvilket jeg savner.
  • Det er unaturligt at være vågen om natten. Sender onde tanker til alle dem, der ligger under dynen, mens jeg sidder i receptionen. Fryder mig til gengæld vældig meget, når jeg cykler hjem og alle de andre cykler på arbejde. Småligt menneske? Hvem?
  • Jeg kan virkelig godt lide naan brød. Og is. 
  • Jeg vil lære at prata svenska. Det høres jo jätte bra ud. Jovist, jovist, det kommer til at gå bra. Med det svenska. 
  • Kunne også godt tænke mig at lære swahili, men det føles som et noget større projekt.
  • Jeg har lige læst en bog om Paris. Fun fact: Tricolore (flaget, folkens) ser ud som det gør, da kongen under revolutionen blev tvunget til at indlægge sit hvide liljebanner mellem byen Paris' farver; rød og blå. Et voila!
  • Jeg har tænkt mig at læse en hel masse om den franske revolution. Det er vanvittigt spændende - og en anledning til at fantasere om fiktive Enjolras. Og pæne hatte. Men også tankevirksomhed omkring det der liberté, égalité, fraternité. Jeg vil også prøve at drikke absinth - lyder ret skægt at danse med små grønne alfer. 
  •  Jeg er typen, der brokker mig over at skulle arbejde meget. Men nu er jeg så typen der har FIRE fridage, og jeg har ikke den fjerneste ide om, hvad jeg skal stille op med dem. Kan ikke engang give mig til at sortere og dermed smide ting ud (hvilket ellers er min all-time jeg-keder-mig-yndlingsbeskæftigelse), fordi det skete ganske naturligt under flytningen. 
  • Jeg h.a.d.e.r. de små fluer, der i hobetal smasker ind i fjæset på mig, når jeg cykler. Det er faktisk meget svært at orientere sig om trafikken, når man forsøger at gøre sine øjne så små som brevsprækker i miniaturehuse. Ligeledes svært at holde munden stærkt forseglet, når man kampsveder op ad bakker. 
  • Men ellers går det meget godt. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar