tirsdag den 17. februar 2015

Forresten vol. 3


  • Er det utroligt, hvor meget nemmere det bliver at cykle, når man putter luft i dækkene. Håndværkerdatter, right here. 
  • Blev min søster og jeg i går beskyldt for at stjæle billedrammer i IKEA. Af Hanne. Af IKEA-ekspedient Hanne. Efter at have besejret det nye IKEA 1-0 og betalt for vores ting (inklusive rammer), gik vi i restauranten, fordi kötbullar er jävla bra og derefter ud igen. Blev aggressivt bremset af Hanne, der gerne ville vide, hvad meningen var. Hun fik stukket vores kvittering i hånden, men det var et projekt, der rakte ud over Hannes evner. Hun endte med modvilligt at lade os gå med en reprimande om, at "det må man altså ikke". Følte en ganske ustyrlig trang til at påpege, at når elevator kører til restaurant, og at der ingen steder står, at det er verboten, har jeg svært ved at se problemet ved at gå ind igen, når man har en kvittering. Det blev kvitteret med det såkaldte argument om, at "det ved alle jo, at man ikke må". Pis dog af, Hanne. 
  • Er jeg ved at brække mig ret meget udover mit arbejde. Primært mentalt, men lad os give det endnu en uge. 
  • Har jeg de sidste seks dage haft en voldsom lyst til at se Into the Wild. Jeg tør ikke - den film giver mig ekstremt meget udlængsel; og selvom man skulle tro, at det faktum, at Supertramp'en dør til sidst, lægger køl på romantiseringen om sækken på ryggen, sker det ikke i min pygmæhjerne. 
  • Har jeg i dag bestilt flybilletter til Sevilla. Jabadabadabafuckingdoo, hvor jeg glæder mig! Til flamenco, rødvin og tapas ad libitum, alleer med appelsintræer, brosten, bare ben, turistbilleder, at spotte de andre turister, at forsøge at tale spansk igen, Sara og jeg i et kodak-genforenings-øjeblik. Kunne det så liiiige blive den 23. april, por favor!
  • Har jeg næsten besluttet mig for at droppe NorthSide i år. Men til fordel for flere øl på Roskildøøøøøh. 
  • Er jeg stadigvæk overordentligt træt af mennesker, der fortæller mig, at jeg er gammel. Lad os snakkes ved, når jeg er 38 og har daggammelt tequilabræk på kjolen til min nevøs konfirmation. 
  • Er Simon & Garfunkels Mrs. Robinson svær at få afmonteret som fast bestanddel af sind. Nynner den på 2. uge. Men det er så meget bedre end Joey Moes opremsning af ugedagene. 
  • Glæder jeg mig pænt meget til, at Orange Is The New Black kommer tilbage i juni. Fordi kriminelle kvinder er meget mere relaterbare, end man skulle tro. Og dog - jeg er jo trods alt fra Randers. 
  • Er jeg pissetræt af, at alle mine jeans lever på lånt tid - cykelfriktionen gør åbenbart, at jeg alt for tit skal kaste 800 dask efter nye Levi's bukser. Men alternativet er bare lidt at gå bukseløs og for at gøre det offentligt, skal jeg indtage mere Pisang Ambon, end jeg gjorde igennem hele min gymnasietid. Det har jeg virkelig ikke lyst til. 
  • Har jeg i dag været ved læge og få konstateret, at min lyske har været inflammeret siden mit Machu Picchu eventyr for 18 (ATTEN) måneder siden. Ups. Så nu skal jeg til det der fysioterapeut, og jeg kan slet ikke udtrykke, hvor meget jeg glæder mig til, at en fremmed skal stå og hive og trække i min højre lyske. Arhmen altså, hvor bliver det dejligt!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar