fredag den 6. marts 2015

Seks dages forår

Forår sgu. On that note, synes jeg, at vejret bør informeres om dette. Der falder slud uden for mit vindue og himlen har samme farve som beton, så jeg venter lige lidt med at pudse sandalerne og teste elastikken på bikinien.

Det er lige gået op for mig, at en af 2014s begivenheder har været tilstedeværelsen af 12 ulve i Danmark. Jeg var med på den der ene døde, stygge ulv. Men 12 alligevel? Jeg kan godt lide det. Ulve er fabelagtigt flotte dyr, og det gør det en smule mere eksotisk at bo i et land med ulve. Kom frisk, kom glad.

Udover dén enorme åbenbaring, sker der uendeligt lidt i Århus. Jeg har fået at vide af stræbsom type på hotellet, at han altså er i et åbent forhold med sin forlovede, hvis jeg skulle være interesseret. Pænt nej tak. Kommet i tanker om, at jeg godt kan lide rosenkål og, at det er fuldstændig fjollet, at man har valgt at oversætte Curios George til Peter Pedal. Nysgerrig er jo altså ikke det samme som en pedal, vel? Og så irriterer det mig næsten grænseløst, når folk bruger mange punktumer i stedet for bare et enkelt, som grammatikken pænt beder om. Er det mon fordi, de gerne vil virke mystiske...
Og revner i fortovet; du ved, når flisen er knækket. Hvordan sker det? Er det meget, meget tykke mennesker, der hopper aggressivt? Er det frost? Hvad er det? Hvorfor revner de? Jennifer Lopez irriterer mig også ret meget; måske fordi hun lige har søsat en slankekurs-fidus, hvis præmis er at indtage sine måltider i flydende form. Sådan noget milkshake-agtigt pis. Fordi jeg mister enhver form for respekt for voksne mennesker, der i ramme alvor kan tro, at det er sundt at leve på en flydende diæt. Og ikke kan forstå, at de så tager på, når de begynder at spise fast føde igen. Jøsses. Til gengæld kan jeg godt lide, at jeg næsten legitimt kan kalde det research, at jeg ved, at J-Lo nu også er milkshake-diætist-queen.

Bortset fra mine overvældende aktiviteter i denne foreløbigt ekstremt intensive marts måned, bruger jeg størstedelen af min hjernekapacitet på at have hede, svedige drømme om min forestående ferie i Sverige OG min forestående ferie i Spanien. Fordi jeg er rejseliderlig, og slet ikke kan få nok. For kan man egentlig få for meget af en god ting? Jeg er tilbøjelig til at sige NEJ!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar