mandag den 6. juli 2015

Roskildøøøøøøøøøh!

Jeg vendte i går aftes hjem til den etablerede verden efter otte dage i paralleluniverset, der kaldes Roskilde Festival. Jeg har sovet 13 timer i nat og føler stadig, at jeg blevet er kørt over af et damplokomotiv, jeg har ingen stemme, og mine hænder ryster af abstinenser. Jeg er fordrukken, forædt, forbrændt, forelsket. I konceptet.
Det er så utrolig ulækkert, folk er nogle svin, der snyder foran i køerne, folk brækker sig over det hele og pisser på teltene. Der ligger skrald over det hele. Toiletterne er ligeså klamme, som historierne melder, men med virkelig sjov graffiti. Samtidig er det også helt fantastisk, der er lutter smil og glade unge mennesker. Det er sjovere end fatteevnen. Jeg har været i (fælles)bad to gange, jeg har brugt 300 ml. håndsprit og kommet til at putte en god klat af det i ansigtet, fordi jeg var så fuld, at jeg troede, det var vand - det er ikke anbefalelsesværdigt. Jeg har drukket klodens bedste chokolade-milkshake. Jeg har drukket syv liter white russians og cirka 70 liter øl. Jeg blev inviteret af +120 kilos kvinde hjem i hendes telt efter hun, med frikadellesandwich i højre hånd, gramsede mig på maven og fortalte om fordelene ved en glutenfri diæt. Jeg har danset til Danse I Måneskin under fuldmånen. Jeg har set en ål med vinger danse til Cottoneye Joe. Jeg har set Muse, Mew, Nicki Minaj, Veronica Maggio, Marie Key med L.O.C. som gæsteindslag, Dreamer's Circus, Pharrell, Florence + The Machine, Kendrick Lamar, The Tallest Man On Earth og ja, jeg er en blærerøv. Jeg har stået 15 meter fra Paul McCartney efter at have siddet i kø i otte timer. Jeg har sunget om kapitalismen, jeg har sovet i et ualmindeligt ramponeret telt/drivhus på en flad luftmadras. Jeg har mødt en nordmand ved navn Herman, som havde en tøjbamse-fisk ved navn Fiskefissefjæs. Jeg har diskuteret hvalhajer, kattetatoveringer og skældt to gamle damer ud, fordi de snød foran i køen til Paul McCartney. Jeg har delt camp med nogle særdeles dejlige typer, blandt andet en russisk forfatter fra Lolland og en journalist, der arbejder for Clement Kjersgaard. Jeg har high-fivet mig selv mentalt hver nat/morgen over, at jeg huskede ørepropper. Jeg har fået et morgenmåltid bestående af majs, knækbrød, rosiner og æblejuice. Det var faktisk helt ok. Jeg har opbrugt min makrelmads-kvote. Jeg har undret mig over de piger, der magter at lægge makeup og som har hvidt (!) tøj på. Jeg har tisset en lille smule i bukserne af grin, jeg har drukket whiskey for at få stemmen tilbage, jeg har fået kælenavnene Ilse-Belse og Frøken Bella. Jeg har haft et næsten permanent smil skruet på fra øre til øre.
Jeg har fandme haft det godt.

2 kommentarer:

  1. Åh og så fandt jeg lige din blog frem igen. SÅ lækkert.
    Og nu bliver jeg også nødt til at tage på Roskilde næste år.
    Jeg håber, alt går godt! :-)

    SvarSlet
  2. Ih altså. Og i lige måde - dejligt, at du er blevet aktiv igen! :)
    Jeg har også skumle planer om at gentage Roskilde næste år - du skal være så hjertelig velkommen.
    Jow, nogenlunde business as usual. Håber også at du har det godt i det der Tjøwenhavn! :)
    P.S. Ææææælsker dit indlæg om Tinder!

    SvarSlet