mandag den 10. august 2015

Forresten vol. 8

  • Overvejer jeg at skrive et brev til Mikkel Behas sønner. Dem der sejler rundt med en båd, der ikke er Nordkaperen. Da jeg gik i 3.g. skrev jeg et brev til Troels Kløvedal, fordi jeg selv syntes, det var en storslået ide, at jeg kunne komme med på en sejltur kloden rundt. Stille og roligt. Troels svarede aldrig, og ja, jeg er stadig bitter. Mikkel Behas sønner er markant pænere, og jeg tænker jo tak.
  • Kunne jeg rigtig godt tænke mig at spise en jordbærtærte med Bodil Jørgensen.
  • Er der snart Reunion the Sequel med O'Malley og Tyskeren. Og jeg glæder mig ustyrligt!
  • Var jeg til bryllup i weekenden. Der er gang i romantikken. 
  • Har jeg set Thelma & Louise. Det var første gang. Og det bliver dyrt, for det betyder, at Helene Den Skønne og jeg skal køre det vestlige USA rundt i en veteran Thunderbird med flagrende hår, store solbriller og et soundtrack med lige dele Kanye West og Bruce Springsteen. Minus voldtægt, politiforfølgelse og selvmord. Gerne plus Brad Pitt i bar overkrop. 
  • Har jeg forelsket mig i en taske fra Savannah Wild. Til 3500 kroner. Det er måske lige friskt nok. SU and all. 
  • Gik det, som jeg forudså, ikke pissegodt med at rationere Orange Is The New Black. Jeg venter da bare et år. Igen. Så. 
  • Har jeg været så optaget af vaffelis med kugler, at jeg helt havde glemt softice. Heldigvis fik jeg hjernen tilbage i tide og fordeler nu min kærlighed ligeligt.
  • Er jeg over kodylt max spændt på at se, hvem der bliver mine medstuderende. Iiiiih. 
  • Glæder jeg mig selvsagt til studiet, men er også på toppen over, at jeg for første gang siden børnehaven, kommer til at indgå i en institution, hvor der er ligeså mange y-kromosomer, som der er dobbelt x. Nøj, hvor bliver det godt. Både for dynamikken og for fredagsbaren. 
  • Flirter jeg rigtig meget med tanken om at forlade nationen til min fødselsdag. Jeg kunne godt lige se mig fylde 25 på en græsk ø med en mojito i hånden. Lyder da i al ydmyghed som en genial plan. Afbudsrejser - vær rare ved mig!
  • Undrer jeg mig over mennesker, der koger grøntsager. Grøntsager skal knase. Bortset fra blomkål - det skal koges. 
  • Forstår jeg ikke de kvinder, der får tatoveret deres øjenbryn. Det ser så freaky ud. Det er botox for behåring - absolut ingen bevægelse i området
  • Har jeg overhovedet ikke drukket nok iskaffe på det seneste. 
  • Mødte jeg i sidste uge en ung kvinde, jeg har gået i folkeskole med. Hun ville (ligesom resten af verden) gerne høre lidt om min civilstatus. Hun var ked af at høre, at jeg er single, men forsikrede mig om, at der da MÅ være en enkelt fynbo, der ikke er kræsen. Jeg fatter minus af, hvorfor alle har så travlt på mine vegne - har jeg en hvid tatovering i panden med teksten "fordømmelse modtages gerne"? Jesus altså. 
  • Forstår jeg ikke knapperne på min nye computer og jeg har således lige trykket på noget, der fik mig til at dele skærmbilleder i Dropbox. Øhm, hov?
  • Er den danske sommer mega nem at tilgive. Der er få ting, der er ligeså smukke og som giver en følelse af, at det hele nok skal gå. På trods af hjemløshed og manglende litteraturliste (gik seriøst rundt og troede, at AU var det største bureaukratiske nossefår - de har skarp konkurrence fra fynboerne, skulle jeg hilse og sige) og evige irritationsmomenter. Solen er her, den luner hjerte og sjæl - det skal sgu nok gå det hele. Jeg giver en gin & tonic!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar