onsdag den 30. september 2015

Mine planer i Merkels by (uden Merkel)

Jeg skal til Berlin lige rundt om hjørnet. I morgen, faktisk. Med det skønne kvindfolk, jeg lærte at kende i noget så sexet som Randers Fælles Elevråd, og som siden 2004 har rocket min verden, som var hun en førsteklasses gyngestol. Hun er min bedste veninde, jeg er helt tosset med hende, og derfor skal vi til Berlin sammen. Og jeg. Kan ikke. Få armene ned.

Jeg forestiller mig noget med en brezel, en middag på den legendariske The Bird, hvor vi skal være klamme og spise verdens mest snaskede - og måske bedste - burger. Med en sjus on the side, selvfølgelig. Jeg forudser øl (helst i glas med hank), chokolade (læs: billig rittersport som metervare) og orn'lig meget shopping. For vi er kvinder i midten af tyverne og hvis vi ikke skal misbruge vores dankort nu, hvornår skal vi så? Hva? Jeg tænker upassende mange double-selfies og knudrede forsøg på tysk. Jeg tænker også en is, fordi de lover forårsvejr i det tyske. Der bliver så afgjort også et upassende grineflip, der vanen tro afføder undren over det grin, jeg er blevet udstyret med. Vi skal bo på Kufürstendamm og vi skal vade Berlin tyndere end rispapir. Vi skal i KaDeWe og spise lagkage og måske kommer vi også forbi gode gamle Brandenburger Tor, hvor en due engang sked på min søsters skulder.

Duer eller ej. Bedst af alt bliver selskabet. Et selskab, der altid er spitze uanset om det er i London, Bønnerup, hovedstaden, 8210. Og lur mig, om ikke det også fungerer i Berlin. Vi skal have ondt i fødderne af at gå, ondt i mavemusklerne af at grine og ondt i halsen af at snakke. Åh altså. Vi tæller ned til take-off. Ren Andreas Mogensen.

Møjn. Eller auf wiedersehn. Vi ses i hvert fald. Senere.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar