søndag den 27. september 2015

Oops I did it again

Jeg har booket en ferie med den skønne Jane. Når jeg fylder 25, sidder jeg således i Ægypten med en af de bedste. Med et krystalklart, varmt hav og deri et koralrev to die for. Der er bjerge, store vidder, ørkenglimtende støv på beduinhytter, kitschede souvenirs, sikkert alt for mange blegfede turister med bøllehat og solskoldning. Men hold nu kæft, hvor jeg glæder mig. Jeg kan faktisk ikke forestille mig en bedre måde at tilbringe min fødselsdag på.

Jeg har været i tvivl. Meget. For det første fordi jeg lige præcis ikke fylder år i efterårsferien, men derimod i starten af uge 43. Det betyder, at jeg kommer til at gå glip af en del timer på uni. Desuden koster det penge at rejse, og som de fleste studerende, har jeg ikke en decideret tank læsset til randen med guldmønter. I så fald er vi ude i en kasserolle med guldmønter, dér ville jeg kunne være med. Omend det ville være utrolig svært for mig at svømme i sådan en kasserolle. Joakim von And for the win. Men. Jeg har besluttet, at jeg kun fylder 25 én gang, at man altid kan tjene flere penge, og at min uddannelse nok består, selvom jeg går glip af fire dage. Når jeg er vakkelvorn som en gammel lænestol i forhold til at træffe en beslutning, prøver jeg at forestille mig selv siddende i en gyngestol, gangbesværet, halvblind, halvdøv og i gang med at spise jordbærtærte. Hvad vil mit fremtidige jeg ærgre sig mest over? At vi gik glip af en forelæsning om syntaks og semantik og en anden om udviklingen af den danske partipresse eller, at vi ikke tog til Ægypten med en af vores bedste veninder, da vi fyldte 25? Ja. Lige præcis.

Hurra for mit fremtidige gamle jeg, hurra for Mulan (ja, jeg hører soundtracket - i den forbindelse hurra for Stig Rossen og Shang). Hurra for Ægypten, Jane og fødselsdag. Jeg er mentalt begyndt at pakke; i kufferten skal der være orn'lig meget solcreme, en stråhat, nogle lange kjoler, mit kamera og Nik & Jay style: intet andet end love og et dankort i pendulfart. 3 uger!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar