søndag den 1. november 2015

Forresten vol. 11

  • Giver min bedste venindes underbevidsthed vores andres baghjul. Den ene nat drømte hun om, at hun fødte en baby i sit barndomshjem. Den næste drømte hun, at hun slog zombier ihjel.
  • Har jeg opdaget, at "ramasjang" er et rigtigt udtryk. Det betyder noget a la "festlig og støjende løssluppenhed". Og Pyrus sang det selvfølgelig i Cool Jul. Fordi Pyrus. Ja selv tak da. 
  • Hader jeg Internet Explorer. Meget indædt. 
  • Hader jeg også piller i bruseform. 
  • Har jeg søgt om boligstøtte. Og blev SÅ deprimeret af at se sort på hvidt, hvor mange penge man har tjent. Hvor bliver ens penge af?
  • Kom jeg i tanker om, at cirka halvdelen er gået til staten. Og så fik jeg det ok godt igen. 
  • Er luderkrudt et fucking genialt udtryk. Stadigvæk. 
  • Kan jeg ikke tage seriøst, at nogle mænd går med baret. Medmindre de trisser rundt ved det 4. arrondissement med tyndt overskæg på ansigtet og baguette i hånden. Og så er de så meget en kliché, at jeg egentlig stadig ikke kan tage det seriøst. 
  • Elsker jeg, at efterår hedder "høst" på norsk. Og svensk?
  • Har jeg langt om længe fundet ud af at justere temperaturen i mit hjem. Termostaten sidder gemt i et skab, væk fra radiatoren. Har det temmelig fedt med at have fundet den.
  • Er guitaristen i Ulige Numre den smukkeste mandlige støbning. Nogensinde. Hans kæbeparti er skåret i marmor og to fede englebabyer har boret smilehuller i ham med en fjer fra en due, der har skabt fred i Gazastriben. 
  • Brugte jeg, indrømmet, en stor del af gårsdagens koncert på at kigge på den pæne mand. Men jeg kom jo altså for musikken. Og jeg sværger, at dét band er det bedste, der er sket i dansk musikhistorie, siden - jeg har lyst til at skrive AQUA, men faktum er, at for mig, tåler Ulige Numre ingen sammenligning. Det er sjælelig, intens rock med en lyrik, der får Karen Blixen til at ligne Oliver Bjerrehuus. Tænker i øvrigt, at de to meget vel kunne have syfilis-tingen tilfælles. 
  • Bruger jeg for lang tid på at bekymre mig om "at blive til noget"
  • Bruger jeg helt generelt for lang tid på at bekymre mig. Period. 
  • Har jeg lige tilmeldt min husleje PBS - det er rart og praktisk. Men føler også (apropos Ulige Numre), at mit liv er for lidt rock'n'roll. 
  • Har den eksotiske tvilling sagt til mig, at jeg er en mand. Altså by heart.
  • Fik jeg en flaske whiskey af min mor i 25-års fødselsdagsgave. Kvinden ved tydeligvis, hvad hun har sat i verden.
  • Er efterår den smukkeste årstid. Er med på, at regn og blæst er udskældte typer, men når det bliver efterår, føler jeg altid, at jeg lever i en anden tidsepoke. Indtil tidsmaskinen er jeg godt tilfreds med efteråret. 
  • Skete der ved et uheld det til en fest i fredags, at jeg meget højt kom til at spørge en mand, hvor hans to trunter var blevet af. De sad så ved bordet ved siden af, hvilket de fik påpeget over for mig. Jeg har så utrolig høj en social intelligens. 
  • Har jeg modvilligt måttet sande, at en 25-årig krop (og i særdeleshed hjerne) er markant mere modtagelig over for tømmermænd end en ditto 24-årig. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar