fredag den 18. december 2015

Fredag

Ikke en reference til Robinson Crusoes kompis, men noget så kedeligt som en konstatering. Det er fredag aften. Jeg drikker danskvand, hører The Tallest Man on Earth og har netop spist vafler og set Frozen med kollegie-typerne. Og vasket tøj. Det har fandme været rart. I disse dage kører jeg fuldtidsarbejde, eksamensforberedelse, julegaveindkøbskoordinering, og har oven i hatten (og som bekendt) haft nogle dage, hvor jeg ekstraordinært har været i mine følelsers vold og hvor mit humør har været omtrent ligeså muntert som Ole Thestrup i en jumbojet. Og ja, jeg har lidt ondt af mig selv. Fucking snøft. 

Langsomt vender humøret. Ting tager tid, men søde samboer hjælper. Ligeså hjælper det, at jeg i morges fik en ufortjent og uforventet gave af min bedste veninde - chokolade, te og omsorg. Fandme godt nok sødt. Og nu er det weekend - jeg har fri hele søndag og jeg kan ikke få armene ned over, hvor meget jeg glæder mig til netop det. Jeg har næsten styr på julegaverne og jeg glæder mig sådan til, at jeg kan sætte mig ind i et tog efter kl. 20 på lillejuleaften, blive fragtet igennem det mørke landskab hjem til fastlandet og holde minimum tre dages ubetinget fri. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar