tirsdag den 29. december 2015

Status

Så skal vi til det igen. Vi skal høre mig sige, at jeg hader nytårsforsætter, mens jeg fortæller jer, hvad jeg (ikke) nåede og hvad jeg vil nå i løbet af 2016.

Lad os gå til makronerne. I 2015 skrev jeg masser af artikler til Apropos. Jeg udvidede min sneakerkollektion med intet mindre end fire par kondibasser. Jeg ved ikke, hvad årets Interstellar har været, men jeg har været i biografen sølle to gange. Til gengæld har jeg været til en jävla masse koncerter og stand-up. Hverken min rygsæk eller jeg kom til Irland. Men den er ikke blevet forsømt - den har nemlig været i Garmisch-Partenkirchen, Sverige, Sevilla, Normandiet, Berlin, Ægypten og på Roskilde Festival sgu da. Jeg har gået i mange kjoler, men ikke nok. For 3. år i træk har jeg ikke fået læst Anna Karenina og jeg frygter, at der måske er ved at danne sig en tradition? Jeg vil så gerne læse den, men der er åbenlyst mange bøger, jeg hellere vil læse. Dårlig tradition, i hvert fald. Med rystende knæ erklærer jeg, at det bliver gjort i 2016. Jo sgu. Og nu til det rigtigt vigtige: Lærte jeg at slå smut? Det er et ja/nej spørgsmål uden et ja/nej svar. Decideret lært det har jeg ikke, men jeg har op til flere gange (efter endnu flere forsøg) lykkes med at få en sten til at danse på havet. Og hvis det er hvad, jeg kan få, tager jeg imod det.

Hvad skal 2016 byde på? Altså udover at få læst den skide bog. Jeg skal i praktik til næste efterår, og jeg vil med næb og kløer kæmpe for, at det bliver verdens bedste praktikophold på verdens bedste sted. Jeg skal (forfuckogpikkemandogkrafthelvede) ikke flytte nogen steder hen. Om Gud vil, bliver jeg boende lige her. På min 8. sal med nogle topskønne mennesker. Jeg drømmer om at komme til Marokko med den forsvundne tvilling. Jeg drømmer om at fejre en vis types runde fødselsdag i New York. I parentes bemærket skal jeg have fundet mig et job. Jeg drømmer om, at Donald Trump taber større end stort, og at Lena Dunham skriver en bog mere. Lavpraktisk skal jeg have en ny telefon, ditto løbesko, have repareret min cykelhjelm, sat nyt batteri i mit ur og lære at lave risotto, fordi det er rimelig blæret at kunne. Jeg burde, nu hvor jeg er på den anden side af 25, også lære at stryge en skjorte propert. I 2016 skal jeg lære at balancere på linen mellem at dehydrere og drukne mine planter. Jeg vil have en Bjørn Wiinblad urtepotteskjuler og et par smækbukser. Måske får jeg en tatovering, måske får jeg fremkaldt billeder fra de sidste tre år - ingen ved det. I hvert fald vil jeg drikke flere hverdagssjusser og on that note lære at lave en perfekt caipirinha, holde flere spontane fester, lufte mine bryster tiere (ikke et forslag om at danne 8. sal til en moderne Thy-lejr, men min måde at sige, at jeg skal være mindre blufærdig). Jeg vil være mindre forsigtig, mindre bekymret, se mine venner meget mere og måske boykotte DSB permanent. Og så vil jeg grine nøjagtig ligeså meget, som jeg plejer. Fordi jeg kan.

Bring it, 2016!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar