søndag den 17. januar 2016

Eksamenskuller

Servicemeddelelse: Det er søndag. Jeg sidder i min seng, hører Westlife og læser op til den eksamen, jeg har på onsdag. Og jeg gider ikke. Jeg ved godt, jeg er et priviligeret røvhul, der både får en gratis uddannelse og penge for at kunne dedikere mig den. I know. I fredags var jeg til eksamen i Mediejura, hvilket var lige præcis lige så kedeligt, tørt og svært, som det lyder til. Det rigtigt dejlige ved at have været til eksamen i fredags er, at jeg nu er halvvejs med eksamensperioden. To eksaminer overstået, to der venter i løbet af de næste otte dage. Det er dejligt, at der er en ende på det. Men helt ærligt - jeg magter ikke mere. Januar måned er for de fleste studerende en kæmpe kælling. Man når et punkt, hvor ens hjerne er så overkogt af stress og usikkerhed, at man ikke ved, hvor fanden man skal starte, og hvor man tvivler på, om man kan bestå de eksaminer, man skal til. Der er jeg nu. Inderst inde ved jeg jo godt, at det nok skal gå, og at jeg bare skal tage mig sammen - bide i det sure æble og få læst op. Men. Jeg synes, jeg har fortjent fri. Især på en fucking søndag. Hvis jeg ikke burde have tømmermænd nu, bør jeg i det mindste være iført nattøj, morgenhår og i gang med at fortære en rulle digestivekiks til morgenmad.

Men det er jeg ikke. Kan du sige ortografi og helsætningsanalyse? Nej, det kan jeg sgu egentlig heller ikke. Og det skal jeg have lært inden onsdag morgen. Så tak for snakken og hej-hej.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar