søndag den 3. april 2016

Om swingerklubber, ABBA og veninder

Hjernerystelsen har det bedre. Faktisk har den det umiddelbart helt fint. Men det skal vi ikke fortælle mig, for så kunne jeg godt være typen, der kunne finde på at overbelaste den ved at læse en Johannes Møllehave bog i en ombæring. Jeg tror, den har det fint, fordi den har fået balsam for sjælen. Det betyder, at den har været i selskab med mennesker, som gør alt blødere, lettere og mere gnidningsfrit. Og markant mere velduftende. Den her weekend har været skæppeskøn. Jeg har haft besøg af to af de dejligste damer, jeg kender. Den ene hedder Maj, og den anden hedder Jane. De er de mest omsorgsfulde mennesker, der trækker vejret. Og så er de umanerligt skægge at være i stue med. De er typerne, man spiser bridgeblanding med, mens man sidder og googler swingerklubber. For det er et koncept, der åbenbart er mere almindeligt, end man lige går rundt og tror. Vi fandt i vores akademiske og grundige research ud af, at danske swingerklubber har kondomer til rådighed - og gudsketakoglov en rygepolitik. Alt det der passiv rygning, mens man bliver bunkepulet, det går sgu ikke. Personligt synes vores trio dog, at de også godt kunne have en frugtordning. Siger det bare. De er også typerne, man danser til WHAM og ABBA med. Og typerne, man får så mange grineflip med, at der i dag er tre kollegiemennesker, der uafhængigt af hinanden har spurgt mig, om vi var fulde. Det var vi ikke. De er typerne med hvem man synger godnatsang. Først sang Jane "Pjerrot sagde til månen", efterfulgt af min version af "Blops Godnatsang" og til sidst Maj med Povl Kjøllers godnatsang. Ja, vi er i tyverne, men det var pissehyggeligt. Der er nogle venner, man kan være fuldstændig sig selv med. Hvor det er ubesværet og gnidningsfrit. Og de her damer - jamen, de er sgu relationernes balsam. Man kan smide bh'en når den strammer, man kan mislykkes på det groveste i et forsøg på at lave planken uden, at man et milliesekund frygter, at de tænker en negativ tanke. De er totalt dejlige og for mig indbegrebet af tryghed.

Nu har de forladt mig til fordel for fastlandet. Og det kan jeg jo ikke rigtigt tillade mig at være gnaven over, men mit hus var altså sjovere, da de var her. Kort tid efter at de kørte, spurgte en af mine mandlige samboer, hvor trofast Jane er over for sin mand. Umiddelbart ret meget. Jeg er en lille smule fornærmet, både på egne og hendes vegne. Men det skal ikke skygge for weekenden - den har været så pissepikkegod, at jeg slet ikke magter, at den næsten er slut.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar