søndag den 22. maj 2016

Om at putte alle sine æg i én kurv

Det der praktiksøgning, ikke? Det har jeg nævnt meget lidt om her på det store og farlige internet. Men praktik er noget, der har hylet mig ud af den i flere måneder. Det gør det stadigvæk. Der er blevet tænkt inde i gylletanken, der er blevet researchet, der er blevet skrevet ansøgninger, der er blevet sendt ansøgninger, der er blevet indkaldt til samtale. Og. Der. Ventes. Jeg aner ikke, om jeg er købt eller solgt. Jeg aner faktisk ikke noget som helst andet end, at jeg endnu ikke har skrevet under på en praktikkontrakt, og at sandkornene i timeglasset ikke længere er på min side. Jeg har krafthelvede travlt. Og nu sidder jeg her, med realiseringen af et af mine værste mareridt. At jeg igen ikke fik styr på det til tiden. At jeg igen sidder i en situation, hvor jeg tuder hele tiden, af frustration, fordi der ikke er styr på noget som helst. At jeg føler mig dum og uduelig. At jeg har spildt tre uger på at vente i stedet for at handle. Og så kan det fandme godt være, at jeg skulle have skudt med spredehagl, at jeg skulle have sendt mange flere ansøgninger, at jeg skulle have været mere aggressiv, og at jeg generelt skulle have tændt min hjerne.

Ja, det kan fandme godt være, at jeg skulle have gjort det. Men det gjorde jeg så ikke. Og det hjælper faktisk overhovedet ikke, at alle så fortæller mig det. Nu. Det er jo for sent, for fanden. Det var der nogen, der skulle have sagt for 14 dage siden. Og nej, det skulle de ikke, for det er og bliver selvfølgelig mit ansvar. Men lige nu er det faktisk ikke det, jeg har behov for at høre. Mmmmkay? Og jeg ved sgu da godt, at jeg er sur på mig selv meget mere end på nogen andre. Men det hjælper stadigvæk ikke, når min hjerne føles som om, den har en indvendig og alt for lille cykelhjelm på. Det er noget lort, og selvom det formegentlig ender med at løse sig, er det hele lige nu en kæmpestor lort. Fucking lort på styret og overhovedet ikke noget, der minder om styr på lortet.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar