onsdag den 1. juni 2016

Melder alt (virkelig) godt fra Odense

I går færdiglæste jeg efter fem dage "En mand der hedder Ove", en glimrende roman skrevet af Fredrik Backman. Fredrik Backman er efter alt at dømme et fantastisk stykke forfatter. Bogen handler om en bitter regelrytter, der er pisseirriterende. Og som hedder Ove. Den omhandler hverken kvantefysik, mentale forstyrrelser, en diskussion af marxismen eller er på anden vis guf for de såkaldte intellektuelle. Men den er et fuldkomment spitze portræt af et menneske, omend fiktivt. Og den er både samfundskritisk- og oplysende. Den er god. En virkelig god bog. Jeg har alle dage været ganske elendig til mådehold, jeg er en mere-vil-have-mere-type. Derfor begav jeg mig i går kl. 21 af sted på aftentur med mig selv til den eksotiske destination Bilka. Her kan man nemlig købe en anden bog af Fredrik Backman, der hedder "Min mormor hilser og siger undskyld". Alene baseret på titlen er jeg fan. Helt udmærket afslutning på foråret at sidde på min altan i aftensolen og læse litterært håndværk.

OG! Som om det ikke var nok! På denne sommerens første officielle dag, er jeg glad. Som i helt åndssvag-andre-brækker-sig-for-jeg-er-gedigent-gennem-og-grund-glad. JEG HAR FÅET PRAKTIKPLADS! Et ganske fænomenalt sted, og jeg får lov til at skrive, skrive, skrive på livet løs. I dag er den dato, jeg gav mig selv for at gå i fuldblodspanik, hvis jeg endnu ikke havde fundet et praktiksted. I dag er så også - skulle det vise sig - dagen, hvor min praktikchef/klog journalist-mand har skrevet under på kontrakten. Han kan altså ikke løbe fra det, hvilket giver mig en lettelse, som var jeg en nyudklækket fugleunge. Jeg glæder mig helt åndssvagt til den 1. august - både fordi O'Mallet afleverer sit speciale, fordi min storesøster har fødselsdag, men mest fordi jeg starter i praktik. JA SGU!

I øvrigt er jeg i skrivende stund ved at fortære en ostebolle, solen skinner og jeg har bare ben. Mere JA SGU!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar