tirsdag den 19. juli 2016

Forresten vol. 27

  • Har jeg fundet ud af, at der i en forstad til min barndomsby er en vej, der hedder "Spækhuggeren". HVEM har det som job? At navngive veje. Gad jeg fandme godt.
  • Lå der ved siden af mit gamle job i Århus en virkeligt ulækkert udseende kinesisk grillbar, som lavede DEN bedste kylling-i-hvidvin-med-ris-ret. Den savner jeg ret meget.
  • Er jeg meget lidt fan af, at konceptet plisseret nederdel er tilbage i modebilledet. Måske det bare er mig, men jeg associerer det til ældre damer med en hudfarvet nylonstrømpe, en opknappet skjorte med broche og en bandagistsko.
  • Aner jeg ikke, hvad forskellen er på en rullekebab og en durumrulle.
  • Skal folk virkelig holde op med det der "konger får prinsesser" og "vi er blevet forældre til en lille prins". Nej. Mennesker får børn. Og hvis ikke skal de gå til lægen. 
  • Var jeg til stede, da en ældre dame døde på mit arbejde. Altså i rummet, da hun tog sit sidste åndedrag. Det har jeg aldrig prøvet før, og det var forbavsende roligt. Og jeg er glad for, at hun ikke var alene. 
  • Er jeg lidt bange for at blive gammel. I hvert fald for at blive gammel og syg. Det er sgu tit så trist, at det er ubærligt. 
  • Bliver jeg aldrig sådan en, der tager et æstetisk lækkert billede af min mad. Jeg kan svinge mig op til en fjollet grimasse, når jeg er ved at indtage kage, men så stopper det sgu også der.
  • Udkommer bogen om Jakob Ejersbo den 22. august, og jeg kommer til at købe den på dagen. 
  • Bruger jeg enormt meget viljestyrke og fornuft på ikke liiiige at købe en afbudsrejse sydpå. Det eneste der standser mig er småting, såsom at jeg ikke har tid og ej heller råd. 
  • Bliver foråret 2017 til gengæld lækkert! Jeg skal til Berlin med min kusine OG til London med to skæppeskønne veninder. 
  • Skal jeg så sideløbende have skrevet et speciale. Noget jeg er mærkbart mindre begejstret for. 
  • Leger jeg med tanken om at købe en brun mascara i stedet for en sort. Fordi jeg er en crime rider. 
  • Kan man som studerende komme i Århus Teater for 50 kroner. 50! Dét er jeg i fuld gang med at udnytte og skal således både til Johnny Cash tribute og Jesus Christ Superstar. Så uendeligt meget sjovere end biografen. 
  • Skal jeg til Bruce Springsteen koncert i morgen. Så uendeilgt meget sjovere end alt andet. Og nej, jeg vil overhovedet ikke falde ned.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar