onsdag den 31. august 2016

Forresten vol. 29

  • Har jeg set så meget Shameless på Netflix, at det faktisk er skamløst. Er fuldstændig solgt, bidt, besat. Af serien. Og af Lip. Jaja, han er fiktiv. Og hvad så. 
  • Må det danske Netflix faktisk gerne tage sig sammen og smække nogle flere sæsoner på skærmen, tak. 
  • Er Netflix måske en af de dummeste og smarteste investeringer, jeg nogensinde har gjort mig.
  • Kører jeg en form for skamfuldt tema. Nu er jeg nemlig begyndt på den norske Skam. Og den er præcis ligeså fantastisk, som folk siger. Den gør to ting ved mig. I rækkefølge: At tænke længselsfuldt og en kende melankolsk tilbage på min teenagetid. At være umanérligt glad for, at teenagetiden er bag mig. 
  • Har jeg tænkt over, hvorfor ginger er slang for rødhårede. Ingefær er sgu da gulligt. Man burde sige det om blonde mennesker, hvis hårfarve absolut skal have en grøntsags-association. 
  • Var jeg oppe kl. 1 i nat for at bede de spader, jeg bor med, om at skrue ned for den urimeligt høje tramp-musik, de åbenbart syntes var fuldstændig passende for en tirsdag nat. 
  • Ligner køkkenet noget, der er helt utroligt løgn - der har blandt andet været gang i noget øl-bowling, kan jeg se. Gud nåde og trøste dem, hvis de ikke rydder deres lort op. Nu-agtigt. 
  • Er jeg officielt en sur, gammel dame.
  • Er jeg syg, hvilket heller ikke hjælper på min tolerance i forhold til larm og rod. Det er i grunden utroligt, hvor meget snot der kan være inde i et hoved. 
  • Har jeg bestemt, at jeg skal i byen i weekenden. Men så skal der altså ske en seriøs reduktion af førnævnte mængde snot i mit kranie. 
  • Gad jeg vildt godt at have en af de der cykelhjelme, der faktisk er en halskrave. Den er mere sikker, og kunne måske forhindre det der Svend Sved hår, jeg sporter som følge af Bjarne Riis tendenser på cykelstien. 
  • Koster den omkring 3000 kroner, så jeg ser det ikke lige ske. 
  • Er jeg ikke nede med Løkkes 2025-plan. Eksempelvis synes jeg, at et delvist selvbetalt uddannelsessystem er en farlig ting at give sig i kast med, fordi det rokker ved hele velfærds-fundamentet. Og jeg forestiller mig, at det har potentiale til at blive ulækkert overklasse-domineret. 
  • Har jeg en ting for velour.
  • Burde jeg virkelig gå over og handle, men mig og min feber kan ikke overskue situationen. Overhovedet. 
  • Er det efterår i morgen, og det er dejligt af to årsager: For det første fordi der så ikke er nogen grund til at være ulykkelig over den elendige sommer, og for det andet fordi det er min yndlingsårstid, hvor jeg tilfældigvis også har fødselsdag. 
  • I den forbindelse råflirter jeg med tanken om at holde et skrald af en fest for at fejre det faktum, at jeg bliver et år ældre. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar