fredag den 16. september 2016

Weekend modus

Det er fredag, klokken har lige passeret 16, og undertegnede er en lille smule fuld. Sådan går det, når man får to fyraftens-fadbamser. Det skete på det guddommelige tidspunkt kl. 14, at mig og de tre mænd, jeg sidder på kontor med drog på Christian 4-tal i Odense. Og det var skidehyggeligt. Efter min mening en rimelig optimal måde at sparke weekenden i gang på, for det var ubesværet og uhøjtideligt. Og nu snurrer hovedet så dejligt. Jeg valgte at belønne min snurren-hed med et telefonopkald til mine forældre, der lød muntre og ligeledes i weekendstemning. Eneste minus ved tilstanden er, at Antropologen i dag flytter ind i sin egen lejlighed. De sidste knap tre uger har hun boet hos mig, og selvom det har været trangt i mit lille hjem, er det lidt underligt, at hun ikke træder ind af døren om lidt og spørger, hvordan min dag har været. Det er bare ikke helt det samme at spørge sig selv. Men jeg må jo tage til takke med eget selskab, og det faktum, at hun trods alt kun er rykket 2,5 kilometer væk. Det er således et forholdsvist overskueligt projekt at se hende, hvilket jeg er umådeligt begejstret for.

Og nu har jeg fri i to hele dage. Jeg skal hjælpe førnævnte Antropolog med at bære flyttekasser i morgen, men ellers har jeg absolut ingen planer. Og det er så dejligt. Jeg har alle døre åbne, og det er mig et stort privilegium at kunne bruge fire timer på at læse en bog eller bage otte plader knækbrød. Og så synes jeg, her i min snurrende opturstilstand, at vi skal bemærke det faktum, at jeg har bare arme og tæer i midten af september, omend det også er en smule skræmmende. God weekend!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar