torsdag den 8. december 2016

Aus Deutschland

Jeg har lige pakket. Lige om lidt skal jeg til Tyskerlandet, hvor jeg bliver indtil på søndag. Og det skal jeg, fordi min fader fylder år i morgen. Han har inviteret familien på forlænget weekend, og sådan noget siger man jo ikke nej til, medmindre man synes, at betalte ferier er noget fis. Det synes jeg ikke. Kan godt lide konceptet.
Timingen er ikke ideel for mig, det passer sådan set ret elendigt midt i sådan en eksamensskrivningsperiode. Men når der er fem voksne mennesker, der skal koordinere kalendre, kan vi jo ikke alle blive tilfredse. Så jeg håber på, at det faktisk er perfekt timing, så jeg på søndag er propfyldt med akademiske vendinger, og teoriforståelsen strømmer ud af begge ører efter et tysk indspark. Det er måske lige at presse citronen, men uanset glæder jeg mig. Både til at hænge ud med den der familie, jeg er født ind i, men også til at se, hvordan et juleklædt Tyskland ser ud. Min iPod er opladet, pappis gave er indpakket og nedpakket, jeg har kontaktlinser til begge øjne, underbukser til alle dage, hue, tørklæde og vanter. Og nu skal jeg have noget i skrutten, inden jeg skal til banegården, så mine forældre kan hente mig i Jylland. Auf wiedersehn!

1 kommentar:

  1. Betalt ferie rocks, har selv lige blogget om min ;)
    God tur!

    - A

    SvarSlet