søndag den 11. december 2016

En eller anden søndag i advent

Prøv lige at hør her, ik' å? Ulempen ved at love at producere et blogindlæg om dagen er, at der ikke nødvendigvis er noget interessant at berette. Det kan godt oversættes til, at der således heller ikke er noget videre ophidsende at læse om. Men nu har jeg jo lovet det, så vi giver det et skud på denne anden søndag i advent. Som er tredje søndag i advent. Hvad fanden? Det gik lige op for mig. Måske skal jeg for eftertiden investere i en improviseret adventskrans eller bare nogle fyrfadslys arrangeret i en cirkel, for jeg kan tydeligvis ikke administrere tidens gang uden. Tredje søndag i advent alligevel. Så synes jeg faktisk, at det er noget af en skændsel, at jeg kun har spist brændte mandler én gang i år og overhovedet ikke indtaget skyggen af risengrød. Ok, det er måske lidt løgn. Jeg har spist ris, og man kan vel med rette argumentere for, at det er skyggen af risengrød.

Anywho, jeg ligger her i min seng, med min svigtende realitetssans og min computer, i en stilling, som min kiropraktor bestemt ikke ville billige. Men Bob Dylan strømmer ud fra mine elendige højtalere. Ham og Patti Smith har haft en turnusordning her til aften, hvillket da også kun er passende, eftersom hun lige har modtaget nobelprisen på hans vegne. Og nej, mit Patti Smith flip er på ingen måde blevet mindre. Jeg har hørt Horses albummet fire gange i dag, for damen er et geni. Både dengang og nu. Nu hvor det er tredje søndag i advent kan det da egentlig godt være, at jeg skulle sadle om til noget julemusik. Jeg vil overveje det.

Nå men udover min fiksering på min manglende rock'n'roll-ness har jeg foretaget mig meget lidt. Vasket gulv, svømmet forvirret rundt i internettet som en torsk i et fiskenet, forsøgt at skabe mig et overblik over julegaver og fejlet, konkluderet, at jeg sagtens kan nå det med julegaverne, læst en enkelt teori til min eksamen, opdaget, at jeg tydeligvis er en uge bagud. Og nu tror jeg, at jeg skal ud i mit køkken for at finde de fornødenheder, der gør, at jeg kan fortære to rugbrødder med torskerogn og remoulade. Det er ikke ideelt, det erkender jeg. Det burde være risengrød, eller noget med sovs. Men jeg lover at putte virkelig meget remoulade ovenpå.

2 kommentarer:

  1. Well, jeg fik også først fyret op for julestemning sådan et helt reelt i torsdag - både på bloggen og in real life. Og har fandme heller ikke fået risalamande endnu. Er det sådan her det er, at blive voksen? :-o

    - A

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er slet og ret skandaløst med manglen på risbaserede desserter. Håber sgu ikke, det er definitionen på voksendommen. Uanset må vi have gjort noget ved det :)

      Slet