tirsdag den 6. december 2016

Et grufuldt fremtidsblik

Jeg har ramt muren. Den berygtede eksamensmur. Den er lavet af beton, der er pigtråd på toppen, og landminer omringer hele svinet. Den minder på mange måder om den mur, Trump vil bygge om Mexico. Jeg er på røven. Jeg skal afholde en fokusgruppe i morgen, og jeg har ikke i nærheden af de mennesker, jeg skal bruge til den. Det er i særklasse en fuck-situation. Jeg ved ikke, om det løser sig inden i morgen. Jeg er skeptisk. Og bange, nervøs og hylet ud af den. Og i besiddelse af en bævende underlæbe. Det kan jeg sådan set godt håndtere. Fordi jeg ved, at jeg afleverer eksamen den 19. december. Det er om under 14 dage, og jeg skal nok nå at blive færdig. Af den simple årsag, at det skal jeg.
Men fordi mit hoved er en forræderisk skiderik, sneg følgende tanke sig ind: Hvad, hvis det er sådan her, hele mit specialeforløb bliver? At hver dag bliver med bævende underlæbe. At jeg kommer til at hade det. At alle dage bliver præget af frustration og dårlig samvittighed. Så tror jeg, der er en overvejende risiko for, at jeg bliver sindssyg. Det kan jeg ikke holde til. Det her speciale er, allerede inden det egentlig er begyndt, mit Mount Everest. Og jeg har faktisk pissemeget højdeskræk.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar