lørdag den 3. december 2016

Morgenglæde

Der var engang, hvor det var ganske utænkeligt, at jeg var oppe før klokken otte i weekenden, medmindre jeg skulle på arbejde. Og bevares, jeg går stadig ikke af vejen for at slumre til klokken 11 fra tid til anden. Men der er bare noget helt vildt lækkert ved at stå op sammen med solen. Sådan en solopgang skal man ikke kimse af. Udsigten her fra 8. sal i Odense er spitze. De lyserøde farver er blevet erstattet af den fineste blå himmel, og det eneste der bryder himlens stilhed er falmede, hvide streger, der vidner om passagerers rejse til andre, og muligvis varmere, destinationer. Der er minusgrader udenfor, og man kan næsten smage, hvordan luften renser ens lunger. Har jeg nævnt, at jeg elsker vinter? Jeg ved godt, at det er koldt og mørkt, men den frostklare luft er det bedste, der findes. As we speak, er vandet til en kop te ved at koge, jeg har foran mig en skål havregryn og gårsdagens afsnit af SKAM. Og i dag ignorerer vi min eksamen. Fordi jeg siger det.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar