lørdag den 15. april 2017

Ferie? Oh, jeg må le.

Konceptet påskeferie er ikke umiddelbart noget, der dyrkes specielt voldsomt i min verden. Alle har fri, og det har jeg ikke. Men heldigvis er jeg ikke typen, der er bitter. Næ, det føler jeg mig hævet over. Der sker nemlig så mange andre gode ting. Jeg har for eksempel vasket tøj i dag. Wup wup. Og har hede drømme om også at gøre rent. Hvis det bliver rigtig vildt, skurer jeg armaturet på badeværelset. Og så er der nogen, der drister sig til at sige, at jeg ikke lever det vilde liv. Tsk. Apropos det fik jeg i nat en mail fra en pige, jeg hang ud med, da jeg boede i New York. Fuck man, det er snart fire år siden. Og kontrasten blev liiiidt for stor - specialeskriveri i Odense vs. feste med fremmede skuespillere in spe i Williamsburg. Need I say more?

Jeg bliver langsomt men sikkert sindssyg af at sidde i min egen osteklokke. Jeg ser ingen mennesker, fordi - ja, I har gættet det - alle er på lækker ferie, i fucking sommerhus eller Spanien. Røvhuller. Jeg har derimod to artikler, der skal skrives færdig. Heldigvis er en af dem om Trump, så det gode humør er garanteret. Og et teoriafsnit. I stedet for menneskelig interaktion hygger jeg mig gevaldigt med YouTube, som er virkelig. For eksempel er der gået Rollo&King, Spice Girls og Thomas Helmig i den. Ja, jeg er sgu heller ikke stolt, men det skete ligesom bare. Det er et spørgsmål om tid, om minutter faktisk, før jeg begiver mig over i noget Bonnie Tyler og Cher. Det er sgu kritisk.

Det er som om, at påskens helt store trækplaster (hvilket i grunden sgu da er et supermærkeligt ord, betydningen taget i betragtning) er, at man har fri. Det der Jesus-noget hænger jeg mig ikke så voldsomt meget i. Påsken er for mig mest af alt et forårsbarometer. Hvor nogle godmodige typer understreger, at sidste år drak vi altså kaffen på terrassen. Det tør jeg så godt konkludere, at vi ikke kommer til i år. Medmindre det er den overdækkede slags, så vi ikke bliver våde. Og med vi mener jeg de andre. Der har fri. Men altså. Jeg har da været ude at gå en tur i regnvejret. Det var ret rart, for jeg mødte på min vej en mand, der var ude at lufte sin hund. Han sagde dav, hvilket var en rar påmindelse om, at der ikke er gået totalt Palle-alene-i-verden i den.

Men anywho. Teoretisk ramme, socialkonstruktivistisk udgangspunkt og deduktiv/induktiv kan da også klart noget. Noget som påskeæg, frokostbuffetter og fridage ikke kan. Jeg vil gerne lige minde om, at mit mellemnavn er Sarkasme. Og nu kan jeg sgu nok ikke trække den længere, jævnfør overskriften. Men Sarkasme til side, håber jeg virkelig, at I nyder fridagene. I må gerne drikke en snaps, spise en rejemad og æde en helvedes masse påskeæg for mig.

4 kommentarer:

  1. Jeg hopper på en aftenvagt i aften og lider lidt med dig der, og imorgen tager jeg den citronfromage ud af køleren jeg netop har lavet, og æder en masse påskefrokost-festligheder for dig. Så lover du, at gå i Fakta efter et billigt påskeæg af tyskerchokolade og laver lidt?
    Deal?

    - A

    SvarSlet
    Svar
    1. Håber aftenvagten går godt - på en måde dejligt, at vi er flere om lidelsen. Årh, overskudstype, der har lavet hjemmelavet citronfromage - gå endelig amok i den for os begge to! :) Jeg fandt noget toblerone bagerst i skabet og gik ombord i Trump-artikel ;) God aften!

      Slet
  2. Mon ikke dunken spise et enkelt æg mens du skriver? Husker godt alle "ferierne" mens jeg studerede, hvor man skrev og skrev og skrev... Nå ja så læste man også... suk

    SvarSlet
    Svar
    1. Jo, jeg fandt noget chokolade, som jeg bestemt ikke er for hellig til at have spist ;) Ja, nemlig! Der er sgu aldrig rigtig ferie, når man studerer. Dejligt, at du er ovre det pjat - glæder mig til at gøre dig selskab on the other side :)

      Slet